Handbroms alltid?
Måste fråga nu då jag o min sambo har detta tjafs hur mkt som helst
Så hur gör ni?
Måste fråga nu då jag o min sambo har detta tjafs hur mkt som helst
Så hur gör ni?
ttan och handbroms, sen att vi just nu inte har nån handbroms är en annan sak efter som att karlf-n slet av den när han ryckte kryckan och sladdade ![]()
Använder aldrig handbromsen!!!!! Var tvungen rösta ändå på om det lutar lite!! Använde alltid handbröms när jag körde buss, men man kan inte ha växel i på tunga fordon när man parkerat
Handbroms och växel!
Handbroms och växel. Så åhar pappa lärt mig. Gubben säger däremot att det ska vara friläge och handbroms. Min bil är en automat så jag lägger i parkeringen och trampar ner "hand"bromsen.
använder aldrig handbroms!! Växeln funkar ju lika bra och inget fryser fast!! Vi har dessutom automat så vi behöver bara sätta i "parkeringen" :D
ooonickuoo: Problemet är att handbromsen kommer att börja kärva om du inte använder den. Då går bilen inte igenom besiktningen och man får ta en tur till verkstaden.. För mig skulle det kännas som bortkastade pengar.
Min man drar i den med jämna mellanrum, men vi brukar inte låta den vara i några längre stunder... Utan drar i den lite bara för att.. .Så det är nog ingen fara :)
våran bil går inte att ta ur nyckeln förrän man lagt i backen
så jag svarar växel och handbroms om det lutar ( min man försöker dock lära mig att jag alltid ska lägga i handbromsen, men jag är tydligen svår lärd
) jag "glömmer" men står jag i uppförsbacke, - of course.
bara om det lutar, annars läggar jag in 1:an istället.
alltid handbroms och ingen växel