• Hannah74

Handbroms alltid?

Måste fråga nu då jag o min sambo har detta tjafs hur mkt som helst Så hur gör ni?

Vågar man hoppas?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Handbroms alltid?
  • evita

efter att en gång i tiden haft problem med fastfrusen handbroms så använder jag den så gott som aldrig... inte sambon heller...

• Rokka Jill
    ejda skrev 2006-12-12 20:50:20 följande:
    måste man ha låg växel i för att rnesa? Det funkar väl att frikoppla och varva?
    jaha nä.. jag brukar göra det vägarna visserligen =)
  • ejda

hehe.. jojo. Men undrade mest om det hade nån särskild betydelse att man hade växel i.. Jag trodde väl nästan inte det.. :)

• Hansarna

Fick lära mig att alltid lägga i handbromsen när jag tog kortet för 8 år sedan, och sedan dess har det gått på vana.

• CillaBerg

Drar alltid åt handbromsen.

• mosterfialotta

haha, på våram gammla skrutt bil så fungerar inte handbromsen, så därför är jag slarvig.. jag glömmde att dra ur den på min pappas bil och åkte typ nästan hela vägen från sthlm till gävle! så jag är faktiskt livrädd för handbromsar numera!

• Mamsie

Jag använder handbroms, han parkerar på handbroms & växel.
    Hmmmh... måste ta ett snack med maken som är bilmekaniker. Kommer strax!

...

tadamm, didejjh..

Japp, nu fick jag svar:
    Både ock vid parkering i backe, för säkerhets skull.
    Om man kör bilen regelbundet (dagligen) så brukar inte handbromsen fastna.
    Den som inte bromsar in något på väg hem, kan ha kalla bromsar som kan frysa fast. Så bromsa dom varma innan du parkerar! Då försvinner ev beläggning och fukt.
    En handbromsvajer som fastnar är inte bra och måste bytas i vilket fall som helst.
    Säger han i alla fall...

• lövet2

Bara när det lutar. Inte kul när man ska någonstans och handbromsen har frusit fast ...

Svar på tråden Handbroms alltid?