Handbroms alltid?
Måste fråga nu då jag o min sambo har detta tjafs hur mkt som helst
Så hur gör ni?
Måste fråga nu då jag o min sambo har detta tjafs hur mkt som helst
Så hur gör ni?
Alltid handbroms!
jag brukar alltid ha hand broms i men min sambo skäller på mig om det o tyker att man bara ska ha växel i för annars kan bromsen frysa fast
Handbroms och friläge får man lära sig på körskolan.
Alltid handbroms!
Alltid handbroms här med! På körskolan för man lära sig handbroms och friläge, men när jag tittade på vägverkets instruktionsfilmer så la de i en växel också. Så nu är jag lite kluven.
Drar alltid åt handbromsen nu mera eftersom jag två gånger blivit tvungen att reparera ihoprostad och till slut avsliten handbromsvajer... Dyr och onödig utgift när det är så lätt att undvika! Så "smörj" och motionera den (handbromsvajern alltså)
Att körskolan inte vill att man ska ha växeln i beror på att när nästa elev kommer och sätter sig och glömmer bort sådana där detaljer som att trycka ner kopplingen, så blir det så mkt jobbigare om växeln ligger i....
För övrigt så har ju tex Saab på de flesta modellerna att man alltid måste ha växeln i för att kunna få ut nyckeln (de har inte rattlås utan vaxelspakslås).
ni som snackar om att smörja handbromsen, smörjer ni vanliga bromsar med?
Då å då ska man helst tvärbromsa.
frågar ni verkstäderna så byts inte bromsarna för att de är slut utan sönderrostade o söndersmutsade.
En bil ska även Rensas emellanåt.. dvs gå på högvarv. dvs låg växel mycket gas.
o det måste gå i högt varv annars rensas det inte..
en turbo bil ska även gå lite tomgång innan o efter en körning..
måste man ha låg växel i för att rnesa? Det funkar väl att frikoppla och varva?
Du glömde Aldrig... lägger aldrig i den kör ju automat och har släppt på handbroms vajern så pass att den aldrig kan gå i...