Handbroms alltid?
Måste fråga nu då jag o min sambo har detta tjafs hur mkt som helst
Så hur gör ni?
Måste fråga nu då jag o min sambo har detta tjafs hur mkt som helst
Så hur gör ni?
ALLTID handbroms för att den ej ska börja krångla som frysning etc. Sambon är mekaniker så jag följer hans anvisningar.
Förut drog jag aldrig i handbromsen. men.....
sen en dag så ropades mitt reg nummer upp i högtalaren på coop då jag var där och handlade....
o visst va de så... att min bil hade rullat iväg o backat på en sprillans volvo.
Som tur va så blev det inga skador.
Så nu är det handbromsen i som gäller!
Jag drar i handbromsen av gammal vana, men maken gör det inte om det inte lutar. Fast nu till vintern får jag sluta dra handbromsen på min bil så den inte fryser fast. (har hänt)
Haha, då är det olika bud hos olika mekaniker.
Drar alltid i handbromsen såklart.
Alltid, alltid, alltid handbroms... oftast i kombo med växel. Iom att jag oftast ställer mig så att jag måste backa ut så lägger jag i backen, men står jag i brant lut så blir det ettan samt vriden ratt - däcken mot trottoaren. ![]()
hanbromsen MÅSTE användas om den inte ska börja krångla.
till alla er som inte gör det åk ut och handbromssladda lite
Snälla!
Dra alltid handbromsen för att vara på den säkra sidan.
Det är inte länge sedan en herrelös bil höll på att kosta hela min underbara familj livet.
Som av ett under lyckades vi i sista stund kasta oss undan och undkom helskinnade. Nu var bara vår nya bil som blev förstörd.
Lite OT, men ganska kul.
En gammal kollega till mig på mitt tidigare jobb fick se sin bil rulla ner för kajen i nybroviken då han inte dragit åt handbromsen. Passa nog hade bilen registreringsnr DYK ---. Blev t.o.m en fin bild med i kvällspressen då dom drog upp bilen igen
.
ALLTID handbroms, och friläge.
Jag blir irriterad på min man när han låter växeln ligga i - den fastnar ibland då bilen står över natten.