• thissy

Stor kattras

Undrar om någon vet vad den största tama kattrasen heter?
    Finns den här i Sverige?
    Var kan man få tag på Den?

• Svar på tråden Stor kattras
  • Stormvarning

Maine Connerna.. Min mamma är en godkänd uppfödare här i Sverige och väldigt omtyckt.

• Celice

Min sambo hade träffat en katt som var stor som ett Lo-djur...rasen var inte reg i sverige utan den kom från USA.
    Han kom inte ihåg vad rasen hette, men något med Amerikans -----
    Dessa skulle tydligen väga upp mot 15-18kg, så om de är den du menar så...
    Vet ett par på Tjörn som impoterade rasen o skulle sätta igång med avel...när vet jag inte...
    Kan de vara den du menar?

Storken beräknas komma 070307
  • Skärgårdsfru
    LillaFlingan skrev 2006-12-20 09:45:58 följande:
    Skärgårdsfru: är du säker på att din väninna har renrasiga ragdolls med stamtavla?..
    Det är inte min vännina utan endast en bekant som hyrde mitt stall förut. Och ja jag vet att hon hade stamtavla till dom för vi pratade en del katt då hon har 11 katter och jag har 8 katter. Så det blev ett naturligt ämne att prata om liksom Men alla katterna var inte sådär stora utan bara två stycken. Men dom var syskon så antagligen hade dom stora föräldrar.
    Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • thissy

Celice: ja det är någon sådan katt jag menar.

Är det någon annan som vet något om en sådan katt?

• Celice
    thissy skrev 2006-12-21 11:09:41 följande:
    Celice: ja det är någon sådan katt jag menar.Är det någon annan som vet något om en sådan katt?
    Jag kan fråga min kusin, hon bor granne med dom....hon är utomlands nu, men jag ska se om hon svarar på sms.
  • thissy

Celice: Det hade varit jätte gulligt av dig om du vill fråga. Uppskattar det verkligen. Tusen tack.

• Celice

Värsta oturen....dom har flyttat för ett halvår sedan.....jag är ledsen tror inte jag kan ta reda på det....

• ming

Den största kattrasen heter Maine coon, och finns i typ nästan alla färger och varianter.
    Kolla på www.mainecoon-katten.se efter uppfödare och kattungar.

Kossan af Svammel
  • Celice
    ming skrev 2006-12-25 12:47:34 följande:
    Den största kattrasen heter Maine coon, och finns i typ nästan alla färger och varianter.Kolla på www.mainecoon-katten.se efter uppfödare och kattungar. Kossan af Svammel
    Fast denna katten som jag tror TS menar är inte en svensk reg katt utan är impoterad från USA och väger mycket mer än en maine coon, annars är dom verkligen riktigt fina, stora o gosiga!
Svar på tråden Stor kattras