• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

Hej tjejer!
    Ingen bebis ännu?
    jag kan tyvärr inte tisdag
    jag jobbar faktiskt en veckatill. jag börjar vid 13.00 och vi har en första-hjälpen kurs jag faktiskt vill gå på.
    swe - är du säker på att du hinner. hoppas inte! Visst ärdet härligt m ny soffa! vår är verkligen stor men den passar till vårt enorma vardagsrum m kakelugn!
    snart kommer hela familjen o ska kolla på lägenheten o förhoppningsvis måla lite oxå. så mycket vi skule vilja göra nu (fondväggar, golv i hallen, badrum, tapetsera etc...) men det får vänta tills bebben kommer.

majlinsa - så du har bestämt att din bebbe är ute på tisdag

• Vivs

Halloj!
    Hellur - frustrerande med vagnköpet! Hoppas den kommer snart... Min kille är visst också skengravid...vi har samma problem här som ni verkar ha! Han har dessutom fått ont i ryggen..helt säker på att han är skengravid! Det går nog över efter förlossningen

Inget mer har hänt efter trappträningen! Jag blir så trött på det här! hoppas det fungerar bättre för dig, Lillie! Kanske är dags för en färdknäpp snart..fast känner mig mest stor och otymplig just nu..lite champagne kanske är bättre...

swenglish - hoppas bebis kommer ut snart, tycker synd om dig som går och väntar på övertid! Jag är ju sjukt trött fast jag inte ens kommit till BF än!

Går visst inte att skriva mer nu, min ena kisse fångar allt som rör sig på skärmen Ha en trevlig lördag!! Och sole - hoppas det går bra på tentan!!!

• bianca2

Åh!!!!! Vad fantastiskt!!! Ska du ha snitt? grattis igen!!!!!!

• Lillenlillen

Kan det förresten vara så att murgrönan ligger och föder, hon har inte varit inne sedan igår morde och hade BF idag, precis som jag??

• bianca2

åh! det är så häftigt. bebisar på G!!! själv räknar jag med minst 2 veckor till.

• Frill

God lördag, hur går det för Torris undrar jag. Senast hon skrev verkade något vara på gång...

Tack för fikasällskapet igår! Filmen var otäck men bra (Pans labyrint) och jag lyckades hålla mig vaken. Däremot var det riktigt obekvämt att sitta i en biostol i två timmar. Särskilt efter att ha vräkt i mig en massa mat på O'Learys innan och med ett par trånga gravidstrumpbyxor över magen. Nu blir det nog inte mer bio på ett tag.

Vi kom hem vid halv tolv, och sen sov jag oavbrutet till klockan 8, var uppe och kissade och sov vidare till halv elva!!! Nu har vi ätit frukost på Årstas kondis och jag håller på att somna i soffan. Gslet trött. Kanske för att mina järntabletter tagit slut? Gick till apoteket efter frukost för att fylla på, köpa den där nät-bh:n och lite andra glamorösa produkter men det var stängt på lördagar.

Swenlish, mitt härliga ont i sidan har spritt sig till den andra sidan också Känns som magknip fast på fel ställe, och det går INTE över när jag står upp. På plussidan är att jag får god övning på att andas. Dessutom börjar mina fingrar svullna mer och mer.

Nu ska jag sluta gnälla och lägga mig på soffan med min lättlästa deckare i stället Ha en bra dag.

• Frill

Majlinsa, vad spännande! Lycka till på måndag!

Själv räknar jag inte med nån dramatik på ett par veckor så:
    LUNCH Tisdag

Hellur
    Swenglish
    Lillie74
    Frill

• Ginger6

Halloj och hoppas ni har en mysig helg! Jag slappar för fullt men tänkte ge mig in och kolla om jag hittar nått plagg stort nog att täcka den här hyddan för en 30-årsfest ikväll...Jag hade hoppats föda innan så jag slipper gå men icke...BM hoppas också på det eftersom mitt BT fortsätter stiga Har fått läkarbesök på tisdag så får han avgöra om det är läge för igångsättning eller hur man gör. Puh! Missade helt att ni fikade igår, har lite svårt att sätta mig vid datorn nu när jag slutat jobba, men är ju sjukt nyfiken på hur det går för er. Vivs & Torris kanske på G..spännande!! Träffas gärna tisdag om inte läkarn säger nått dramatiskt. Ha en skön dag!!

LUNCH Tisdag

Hellur
    Swenglish
    Lillie74
    Frill
    Ginger

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3