• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Hittade ni?

Välkomna ni nya som hängde på, kul!
    Idag ska vi på andra delen av profylaxkursen, men har vi övat? nej... Det har varit så mycket nu sista veckan, och imorgon åker vi till England i två veckor, så det blir nog inte så mycket FL då, kanske är nyttigt!

Hoppas ditt illamående går över snart Sole, låter hemskt!

• bianca2

Jag hänger på den nya tråden!

• Vivs

Jag hittade hit
    Sole - jag har mått illa vid ett par tillfällen den sista tiden. Har en hel del halsbränna också, kanske hänger ihop...jag vet inte. Det blir som en värkande klump i bröstet... Svårt att sova på nätterna med halsbrännan, äter Novalucol men det hjälper bara en kort stund. Sedan får jag ägna en timme på natten åt att bara sitta upprätt för det är det enda som hjälper!

Men i övrigt mår jag oförskämt bra så jag ska inte klaga! Är tacksam att jag inte har bäckenproblem, för än kan jag jobba och pyssla med mina opererade patienter! Men, skönt ska det bli att sluta med det också...he he..

Swenglish - ha en härlig jul i England!

• Ginger6

Jag med Lycka till med andningen Swenglish och ha det jätteskönt i England!

Hoppas illamåendet blir bättre Sole, du kanske låg på rygg på nått sätt som kroppen inte gillade. Kan man ju må illa av har jag hört.

• Frill

Hejsan, idag har jag en riktig gravvo-dag med både MVC-besök och profylaxkurs.

Swenglish, vi har inte heller varit så bra på att öva... Dum tid att gå kurs, när så mycket annat måste fixas innan jul och nyår.

Cirpen, blir som stela lite vita fläckar (ursäkta, men du frågade). Jag har fått bh-inlägg från en kompis som slutat amma, men igår hade jag en tunn bh utan inlägg och det slutade med att jag fick gå i Kista med min sjal konstnärligt draperad för att inte visa fläcken på ena bröstet

Sole, jag fick en släng illamående igår, när jag var hungrig, trött och bar ganska tungt. Men det gick snabbt över. Och jag kan också känna det lite tungt att andas när man ligger på rygg.

• Sole

hej på er!

idag mår jag fortfarande sådär. jag har inte kräkts men matlusten är inte så stor och jag mår illa till och från.
    Ska till BM imorgon så jag kan ju fråga henne, men det känns mer som släng av magsjuka

Dessutom sover jag otroligt mkt nu, mellan 10-12 timmar/att och är fortfarande trött när jag vaknar.

Hoppas du får en underbar jul i England Swenglish!

• SanniXx

Weee.. här kommer jag springandes in i nya tråden, eller nja.. Man är inte så smidig på att springa direkt =)

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • Frill

Åter från BM och allt såg bra ut. Hjärtslag mellan 140 och 146 och magmått på 26, och järntabletterna verkar göra sitt jobb. Skönt.

• Emma3

Jag hittade oxå hit.

Swenglish: Härligt att vara i England över jul och nyår

Jag och maken har varit i Gbg över helgen hade det så trevligt och mysigt men nu är man hemma i vardagen igen och jobbar. Bebisen har varit helvild hela helgen så roligt och mysigt, känner verkligen hur den flyttar sig.

Gravid med plutten v27 - bf 20mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3