• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • loudean

Hej!

Jag läser denna trevliga tråd för jämnan och är på BF+1 idag - trots förvärkar, utplånad livmodertapp och fixerad bebis - allt detta sen v 32... Läkarna har i princip svurit på att jag absolut kommer föda ett par veckor innan BF.... aarrgghh... : ) Men vad göra... hihi.. Snart så...

Jag undrar om det är någon som vet ifall det är besöksförbud på SöS nu? Eller gällde det Södra BB?

• Hellur

Pippil8 - Ja nu får de lyda sina pappor
    Visst är man sugen på att ta den nya barnvagnen på en tur utomhus! Kanske ska stoppa ner nåt gosedjur och ta en prommis Föreslog det på skoj till sambon förra veckan, blicken jag fick var obetalbar

Lycka till på UL idag Pippil8! Vad spännande att få bebisen.

Loudean - Vad frustrerande! Hoppas det sätter igång för dig snart.
    Ska inte föda på SÖS så vet inte, men har hört att de har besöksförbud till nån gång i april. Fattat det som att det gäller på både SÖS och Södra BB, låter mest rimligt.

• Frill

Lycka till Murgrönan!

Välkommen loudean, vet tyvärr inte vad som gäller för besök.

Hellur, det TAR tid. På BB flög som sagt dagarna förbi utan att vi gjorde nåt alls. Och i förrgår hade vi som projekt att gå till ica och att bada Adam och vi hann inte bada honom
    Amningen kan tex ta hur lång tid som helst, för han äter, rapar, får mer plats och vill äta mer, bajsar, får ny blöja och mer plats och vill äta mer, bajsar igen...

Björklöv och Pippil8, jag funderade också på att gå ut med tom vagn. Skulle ha varit så skönt med lite rullatorstöd för foglossningen, och ett sätt att slippa bära saker. Men jag behärskade mig

• loudean

Jo det är klart att - är det besöksförbud på SÖdra BB så är det nog det på "vanliga" SöS också... Det konstiga är att min bm inte ens nämnt nåt om det, trots att vi precis diskuterat hur långa besökstiderna är etc... Både jag och sambon har föräldrar i andra städer, så det är ju inte riktigt läge att åka tre timmar med bil och få hänga i nån sjukhustrappuppgång eller i entrén.... ha ha..

Och trots att jag älskar mina föräldrar så är jag inte ett dugg sugen på att ha dem hos mig konstant, nåt dygn i början när man kommit hem och bara försöker komma underfund med vad f-n man håller på med... Man kommer ju vara helt novis på det där med amning och allt.. Vill bara snusa bebis och gosa...

ja ja...

Förresten - nån undrade om Bvc Gullmarsplan.. Jag bor precis där och kommer söka mig dit oavsett... Vi kanske ses!?

• Björklöv

Pippil8 - Inte bara lite sugen utan ganska mycket

Frill - Jag tror att mitt bästa köp under graviditeten var/är en dramaten!!! Det är så skönt att slippa bära på tunga matkassar. Det ser säkert urtöntigt ut men är så bra för ryggen. Inte så mycket stöd, kanske men avlastande ändå...

Gu' vad skönt det är att kunna snoppa av telefonförsäljare med ett "nä, vi har ip-telefoni från bredbandsbolaget" "Jaha, tack då" svarar de alltid snabbt....

• bianca2

god morgon tjejer. skulle bara kolla in lite snabbt o se om d hänt ngt innan jag ska in till bm nu. bf + 1 idag. vill ha en liten bebbe i helgen...
    hoppas murgrönan e inne o spänannde m swe  karin kram

• Hellur

Bianca - Lycka till hos BM idag!

Nu blir det nog en fika i solen på balkongen

• Vivs

murgrönan - äntligen dags verkar det som! vad underbart, så som du har väntat!

frill - känner igen det där äta-bajsa-rapa-kräk-mönstret... allt tar en evighet! man börjar om och börjar om... mim bebis kräks ner allt så trots att jag både köpt och fått en massa kläder räcker de inte till!

• Sole

oj vad ni har skrivit i tråden!

Välkommen hit loudean! Jag kommer antagligen och förhoppningsvis föda på SÖS och jag har för mig att det var nån här inne som sa att det var besöksförbud till slutet på april. Det kommer man ju få meddelande om när man är inne, men vill du veta nu så ring till dem och fråga vettja! Hppas det händer nåt för dig snart!

Hellur, Pippil, Björklöv:
    har haft exakt samma tanke ; dvs stoppa i något (gosedjur blir det för min del då vi inte har katt) i vagnen och gå promenad, har som hellur föreslagit det för sambon och fick samma blick!

Dock har vi faktiskt rullat den utanför lägenheten tom, vi tog med den för att stoppa den i bakluckor på bilar och det känns faktiskt ok!

det är så kul att ni som redan fått barn vill hänga kvar med oss ruvande, snart får vi skaffa ny tråd (dels den här som snart är 3 månader) och dels ny tråd där vi diskuterar våra bebisar

Åh kom ioförsig på två trådar till som jag tycker känns livsviktiga:

"Nyblivna marsmammor i Stockholms fikatråd"
    "Nyblivna marsmammor i Stockholm som vill gå ner i vikt"

• Zul

Halloj!

Då var man på BF+1 då... Även du Bianca och Loudean, kära kompisar som har samma BF! Kul. Hoppas lite att det blir en vädur (sambon e det), men då måste det dröja till onsdag, jobbigt...
    Loudean: jag bor nära Gullmars oxå (Hammarbyhöjden). Vet ej dock om jag ska gå där eller i Hammarby sjöstad, ungefär lika nära. Men om du o Frill går där så...

Lillen: Vilken fin annons ni har för Inez i DN idag!

Pippil8: spännande, du måste rapportera om UL! har oxå ett UL på tisdag på mama mia.

Murgrönan: äntligen!!! good luck (du läser väl inte detta...)

När vi var på fölossningsföreläsning på sös för ett par veckor sen sa de att det var strikt besöksförbud pga infektioner.

• Hellur

Här sitter man i lugnan ro och läser i solen på balkongen och dricker te. Svettigt men helt underbart!
    Och så kommer två killar med sprutor som dånar mellan husen och börjar spruta ut sand och grus på gatan. Det yr och är världens oljud Ska inte klaga, det är ju ändå deras jobb. Men jag som hade det så skönt

• Hellur

Just det ja, ny tråd. Finns det någon som vet hur man startar en sådan. Ska nog inte ta på mig det, vet ju som sagt inte hur man lägger in en bild framför sitt alias

Tycker "Nyblivna marsmammor i Stockholms fikatråd" låter bra!

• Hellur

Bra Sole, du fixade en ny. Går över till den!

• Plutten forever

Nu är jag hemma igen från BB!

Alvin föddes i torsdags klockan 04.22 på morgonen efter 14 timmars värkar. De fick hjälpa till med sugklocka på slutet. Men det gick jättebra. Vi mår bra och alla är återhämtade!

Lycka till alla ni andra som fortfarande väntar!

ps: jag rekommenderar epidural - det är himmelriket. Säg bara JA om de frågar så blir allt mycket lättare

Alvin, vår underbara son 070315
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3