• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Glömde berätta en grej... i förrgår fick jag brev från fk att jag blivit beviljad sjuklön. kändes som en lättnad! Så skönt! Nu blir det tyvärr lite kris den här månaden. Jag får lön från mitt jobb den 10:e. Jag fick alltså lön 10:e januari. MEN, fk betalar ut den 25:e (el 27:e??) SÅ jag kommer få från dom i slutet på feb. alltså drygt 1,5 månad mellan lönerna!  OJOJ! Tur jag inte är ensam!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MHoof

Magda: Va konstigt...det är kanske olika från kommun till kommun då? Tror att fram till en viss vecka ska man vara kissnödig inför ett UL, då ska det tydligen synas bättre. Så är det här iaf. *hehe*
    Ang pengar...sj har man inte fått från CSn och kommer inte få lön förren i slutet av feb och då är det inte mycket pengar...vi får leva på kärlek dena här månaden

• Hannnas

Magda.. ja det är alltid krångel med sånt, utbetalningar som inte faller ihop.. som du säger, tur man inte är ensam...

Jag har oxå hört att blåsan ska vara fylld, eller iaf lite fylld, på UL... men har man gått över en viss vecka så ser man bra nog ändå och det behövs inte men ju tidigare det är desto bättre med fylld blåsa ...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hanna: jahapp, konstigt att de inte gör så på det här sjukhuset då. här ska man alltid kissa först.

• Hannnas

Magda.. ja väldigt konstigt att de säger olika överallt ... nu vet jag iof inte vad de säger här (2007 det vet ju du?).... men vad man läser överallt så är det att ha en lite fylld blåsa som gäller vid relativt tidiga UL... jaja skumt det däringa

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • hemligaärtan

Hej, hej!

Vill önska "lycka till" till alla som skall på VUL/UL idag!

Själv mår jag pyton och har det superstressigt på jobbet. INgen bra komb. Dessutom ringde hantverkarna, som sagt att de inte kunde renovera vårt badrum förrän till sommaren, i måndags o sa att de kan köra igång nu på måndag. Så nu flänger vi tunt på kvällarna o väljer o beställer kakel, toa, badkar, handfast + skår, blandare, handuksstork m m. Puh! Känner att jag inte riktigt orkar med detta!

• hemligaärtan

När jag skulle göra UL i v.18 blev jag tillsagd att kissa innan, men jag har hört att om man gör innan v.18 skall man ha lite fylld blåsa.

• MHoof

Hur många har vart på inskrivning förresten?

Jag fick min journal utskriven i förrgår eftersom vi ska åka bort imorrn. Kul att läsa det lilla som står. Osså fick jag med broschyrer från förlossningen (HJÄLP!!!) och från BB och en om hur amning fungerar. Gud va verkligt det känns...

• MagdaA

Believer: jag har varit på inskrivning. spec mvc har inskrivning lite tidigare. "vanlig" inskrivning här är i vecka 12, jag var i vecka 9 tror jag...

Svar på tråden Pladdertråden!