-
-
Believer: Det låter ju jättebra! Går de igenom händelseförloppet på en normal förlossning och sånt också? -
De verkar ju ha rätt taktik, att avdramatisera det hela. Visa lugnt och pedagogiskt hur det ser ut och vad som händer och vilka alternativ man har.
Vi var på visning på sjukhuset när jag var gravid förra gången. Men det var inte alls bra, vi fick inte ens vara i samma byggnad! Och för min del klarade jag mig utan all info om smärtlindring (vi hade gått igenom allt det på föräldrautbildningen redan) men jag ville se lokalerna så jag kände igen mig. Men icke.
Sen fick vi se ett bildband (akut nostalgitripp till skolan, minns ni Pogo Pedagog?!) om en förlossning, men från ett annat sjukhus!
-
Believer: Ja det var helt meningslöst för vår del att gå dit.
Jag hade en positiv upplevelse av föräldrautbildningen dock. Vi fick höra allt om smärtlindring, hur en förlossning går till etc. Och de visade en förlossningsfilm men man behövde inte titta om man inte ville.
Andningen sa de nog inget direkt om, jag körde gammal klassisk jogging-andning med in genom näsan och ut genom munnen i djupa andetag, och jag fick jättemycket beröm för det(!!). -
jazzy: Trevligt, när ska du dit?
Thezz: Vad är det som får dig att fortsätta tveka? Blödningarna? -
Wuhu jazzy, det är ju inte alls länge kvar! Jag ska på rutin-ul 5 mars också.

-
jazzy: Vi ska till Sibyllekliniken. De tar 260:- och mama mia tar 600:- för precis samma sak, och jag fattar inte varför man ska betala mer än man behöver.
Ska ni ta reda?
thezz: Nej jag förstår det, men nu har du sett bebis så många gånger! Och h*n mår ju bra! Du måste tillåta dig vara lite glad även om det är läskigt! -
Magda: Jag tror inte de har en fast dag längre, jag har fått pengar lite när som helst.
Gällande kryddorna tror jag inte att de blir dåliga, sen beror det givetvis på hur gamla de är...
-
jazzy: Jag är ingen stor kaffedrickare till att börja med, jag dricker max två muggar om dagen. På helgen dricker jag inte kaffe varje dag, och gör jag det blir det en kopp.
-
Magda: Jag tror inte du får de idag, såna här överföringar brukar ske över natten och dyker sällan upp på kontot mitt på dagen. Har du internetbank kan du kolla om de kommer in på måndag iaf.