Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Lättja: Kan du smuggla undan ett ex av den där Marian Keyes vi pratade om?

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • lurksmulan

Lördag blir bra för mig också, söndagar har jag svårt att komma iväg. J har träning kl 14 och det är så bökigt att ha en tid att passa och skynda hem för. Men lördag funkar jättebra!

Åh det är så spännande, vi är ett gäng här på fl som hållt ihop sen vi väntade barn förra gången, och nu fick en barn i fredags (hon var på förlossningen mindre än 30 minuter!) och den andra vi väntar på (som gått 12 dagar över tiden och har tid för igångsättning idag) har inte varit inloggad sen i förrgår!

• lurksmulan
    Dulia: Vad är du sjukskriven för då?
    Jobbigt det där med doppresenterna! Vi har inte heller döpt Laban, och vi gifte oss inte kyrkligt. Jag anser att eftersom jag inte är troende betyder ett löfte inför gud ingenting. Då kan jag lika gärna lova Kalle Anka nåt. Och det är samma med dopet, varför döpa ett barn in i en tro man själv inte har? Ingen skulle ju komma på tanken att "döpa" sitt barn till muslim eller jude om man själv inte var det.
    Och jag är helt för att det är fel att ge enorma gåvor vid de tillfällena och sen inget till de andra. Då är det bättre att man ger gåvor/pengar när barnet föds, oavsett vad föräldrarna har tänkt sig med dop.
    Vi har ju också lite sådär... irritation. När Labans kusiner föddes fick de stora summor pengar av J´s föräldrar. Men Laban fick inte det. Nu visar det sig att de satte in ungefär en femtedel av de pengarna på ett konto när han fyllde 1 år, men det är ändå lite sådär... ni förstår. Dessutom har de inte berättat för oss att kontot finns, så vi har ju startat ett annat också, vilket känns lite onödigt.
  • lurksmulan

Thezz: På tjocken är du ju ändå!

• lurksmulan

Thezz: Du måste våga låta dig tro också, du kan göra femtusen ul och ändå inte fatta.

Dulia: Jahaaa... och det vill de inte gå med på att du är sjukskriven för?

• lurksmulan

Lättja: Kan du lägga undan ett ex av "Vad alla svenskar borde veta"? Sen lovar jag att handla resten själv!

• lurksmulan

jazzy: Det är klart du får gå ut! Det står ju inget om isolering?! Och frisk luft är alltid bra.

• lurksmulan

Och Laban stannade i magen trots att jag spydde 5-6 ggr/dag i 15 veckor! Så de är trots allt tåliga de små liven!

• lurksmulan

Ha ha, det låter verkligen enormt äckligt!

Jag har glömt att ta mina vitamax på länge! Sen kom jag på att jag är ju så himla trött och det är väl för att jag kanske har järnbrist! Nu tog jag en i morse och så ska jag kolla om jag blir piggare.

• lurksmulan

Åh, hon jag pratade om i morse har fått sin bebis. En tjej. Snyft.

Magda: Hur har det gått för dig?

Svar på tråden Pladdertråden!