Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Snygg mage Hanna!
    Jag vet inte vad du har missat, Magda och jag har pratat garderober och sängar. Det har varit så fint väder att alla verkar ha varit ute idag istället för att sitta här!

Ibland är J så underbar! Han ringde när han tränat klart, och jag var sur för att jag fått bära hem en gallskrikandes tvååring + en nalle puh-bil. Då när han kommer hem har han köpt mat och en trehjuling åt Laban, och nu badar de så att jag får lite egentid!

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • lurksmulan
    Vänta på bebislistan

Believer v.31 Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v.30, Bf 20 maj
    Dulia v.28, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka)
    lurkan v.20, bf 5 augusti (flicka enligt rutin-ul). Köns-UL 4/4
    Magda v.20, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie)
    Mamma till F&S v 19 Bf 8 Augusti RUL 22/2
    Hanna v.19, Bf 11 augusti (funderar, kan det vara en kille ändå) KönsUL 7/5
    Lättja v.16, Bf 28 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v.15, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v. 13, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.12, BF 22-23 september
    Thezzizen v.12, BF 25 september (manuellt räknat 27/9)
    missK v.10, BF 13 oktober (flicka enligt Marie)
    Angiee v.9 BF 15 Oktober (flicka enligt Marie)
    Lidenborg v.7 BF 27 Oktober
    Jazzy v.7 BF 28 oktober (pojke enl Marie)

Jag sitter på jobbet och är förbannad. Väntar på skäll av min chef för att jag var hemma förra veckan, och jag är riktigt på krigsstigen så hon får passa sig.
  • lurksmulan

För mig har båda mina graviditeter underligt nog varit värsta bantningskurerna! När Laban fötts skämtade jag och sa att jag skulle skaffa minst 5 barn om jag skulle gå ner så mycket med varje!
    Med Laban gick jag upp 6 kg och tappade sen 24 kg (så jag vägde 18 kg mindre än när jag blev gravid).
    Den här gången har jag gått upp 2 kg hittills. Vore jätteskönt om jag inte gick upp mer än 6-8 kg. Jag kånkar runt på tillräckligt många till att börja med!

• lurksmulan

Lättja: Det är inte konstigt att kroppen säger ifrån efter ditt hemska år!

missK: Jag gick upp lite mer i början nu, men sen har det försvunnit igen, det kan det göra för dig också. Jag har aldrig hållt på och tänkt på vad jag äter eller inte när jag är gravid, jag har följt mina cravings helt enkelt. Men däremot får man ju inte äta bara för att liksom. Jag tror att många tyvärr gör så ändå, de passar på och sen står man där och känner sig jättestor och hemsk!

• lurksmulan

missK: Nä det får du senare, efter rutin-ul.

• lurksmulan

Lättja: Ha ha ha! Kan han trycka en åt mig också?

• lurksmulan
    Hanna: Tack för länken! De säljare vi pratat med har sagt ungefär samma sak angående bromsen.

He he, ibland är det bra att vara stammis. Jag var på pizzerian för att köpa sallad och så funkade inte mitt kort (det stod en till tjej där med samma problem), men då får jag betala det senare!
  • lurksmulan

Usch vad tråkigt att höra Lidenborg! Du är välkommen tillbaka när du vill!!

Bobo: Jag hade hunnit glömma bort ditt namn när du varit hemlig så länge!

Hanna: Nja, vi VILL ha en Happy, men vi har inte råd att betala för den! Så nu ska vi kolla efter begagnad vagn ändå, eller också, eller vad man nu säger.

• lurksmulan
    Hanna: Nej vi har kollat men än så länge finns inga begagnade Happy. Tyvärr.
    Hm... och var sjutton ligger Veddesta?!
  • lurksmulan
    Hanna: Ha ha, tack! Det är långt som sjutton från oss kan jag säga! Jag kände igen namnet men kunde inte placera det.
Svar på tråden Pladdertråden!