Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

jazzy: Ja Top Hat gör sitt återintåg och jag skriker som en liten gris av glädje och nostalgi!

lättja: Vad bra att du har fixat allt! Vilken klippa! (Och då menar jag inte klippa som i "klippa till tjejen på McDonken" )

Hanna: Svag karaktär och tröstätande är de största orsakerna till min övervikt i dagsläget.
    Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • lurksmulan
    Hanna: Hur djupt ska vi gå i den här frågan? Jag kan ösa ur mig en massa intressanta saker som att min pappa dog när jag var liten och den som blev min fadersfigur ville aldrig det utan var svartsjuk på min relation med mamma och bestämde sig då för att varje dag under hela min uppväxt berätta för mig hur dum och tjock jag var och att jag inte borde äta ditten eller datten för då skulle det bara bli ännu värre. Till slut blev det en självuppfyllande profetia, jag började tycka så illa om mig själv att jag inte förstod att jag förtjänade mer, och jag började misshandla mig själv på alla möjliga underliga sätt, bla genom att äta alldeles för mycket och onyttigt.
    I mina ögon är godis och kakor etc kärlek och uppskattning, trots att intellektet vet att det inte är så.
  • lurksmulan
    Hanna: Han slutade med det där när jag träffade Janne och han kände att konkurrensen inte var så hård längre. Sen slöt vi fred på något vis, grävde ner stridsyxor och lät det gamla vara historia. Så när han dog kände jag att det var så skönt, för det låg inget gammalt skräp kvar. Inget oavslutat.
    Jag kan ge ett talande exempel på det hela; min brorsa var ju gift med en engelsk kvinna tidigare, och där är traditionen att brudgummen sover hos sin mamma på natten före bröllopet. Och att man har fest först. Så vi partajade järnet hos de och min bror blev på pickalurven och beslutade sig för att spendera sin sista kväll som ogift man med att skälla ut honom efter noter för hur han har behandlat mig under alla år.
  • lurksmulan
    missK: Vad mysigt med lite shopping till guldbebin!
    Vi har inte handlat nåt alls än så länge. Vi har ju Labans kläder från när han var liten så det är ingen panik med sånt. Sen har vi tittat på vagn helt utan att komma nånstans alls.
    Dessutom behöver vi se över babyskyddet, men annars är det inget mer än småplock (typ amningsinlägg etc).
    På tal om apoteket och bindor, Hanna, du frågade förut om man måste ha deras gigantiska monsterbindor eller om det räcker med nattbindor och jag kan säga att du måste ha deras gigantiska monsterbindor. Och du måste köpa många, avslaget är ofta rikligt och dessutom äckligt och väldigt illaluktande, så det blir många byten.
    De allra bästa är de som jag fick på bb, de var t.om större än apotekets.
  • lurksmulan

Ja verkligen. De är som blöjor nästan men jag blödde ändå igen de när jag var kvar på bb. Det är stora mängder blod och gucka som man ska bli av med.

• lurksmulan

Åh vad roligt Dulia!

Cia: Vad orättvist! Själv gick jag omkring och stank som en gammal tampong i typ 8 veckor!

Mig har de flyttat tre dagar bägge gångerna. Med Laban enligt sista mens 27/1, enligt ul 24/1, han kom 31/1. Nu flyttades jag från 2/8 till 5/8, och jag tror inte för en sekund att hon kommer dyka upp på bf-dagen trots att jag drömt det!

• lurksmulan

Nu har jag lagt upp en ny magbild, och precis som vanligt ser jag ingen skillnad alls och jag känner mig mycket större än vad jag ser ut på bilden!

• lurksmulan

Tack Lättja, men nu när jag tittar på bilderna igen tycker jag verkligen att jag inte ser ett dugg gravid ut. Jag ser tjock ut fortfarande.

• lurksmulan
    Lättja: Tack, ibland är det ju väldigt mycket stryka medhårs här på fl och jag känner att folk berömmer magar som inte finns. Men samtidigt vet jag ju var jag har er.
    Min mage är precis likadan förresten. Det är värsta bulldegen när jag sitter ner.
    Ska jag inboxa dig förresten eller vet du att jag är med?
  • lurksmulan

Undra hur det går för stackars Magda på sjukhuset?

Svar på tråden Pladdertråden!