Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladdertråden!

Och vi hade pratat på internet i typ 1,5 månad innan jag fick nog och åkte ner till honom och hälsade på. Och efter tre veckor sa han upp sin lägenhet och flyttade 40 mil till mig.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • lurksmulan
    angiee: Vad bra att du får komma iväg.
    Ska jag vara helt ärlig tror jag att det är bra att du får träffa någon. Det känns som om du oroar dig för allt och ingenting och sånt kan verkligen skapa stress. Bättre att du får komma iväg och ventilera lite och kanske kan få hjälp att tänka på lite andra sätt ibland.
  • lurksmulan
    Cia: Vi hade varit tillsammans i 6 månader när vi förlovade oss och nästan 3 år när vi gifte oss. Bättre än inget (läs: Hanna ).

På tal om ingenting så kastade jag bort min förlovnings- och vigselring i helgen! Förvånad
    Jag satt i soffan och lekte med Laban och skakade på ena handen jättemycket. Helt plötsligt bara flög ringarna av (de är lite för stora) och försvann ut i vardagsrummet! Jag och J (och Laban, men det var inte till någon direkt hjälp) låg på alla fyra och letade som galningar där vi trodde att du flygit. Jag hittade förlovningsringen på golvet och sen letade vi sen galningar efter min vigselring, Janne tog ut mattan och röjde under alla möjliga möbler. Till slut kom han på att han skulle titta i soffan där jag suttit och där var den! Då hade vi letat i säkert en halvtimme! Oskyldig
  • lurksmulan
    Magda: Vad sött! Vårt skrälle låg och drack vatten med värsta krokodilgapet hela tiden!
  • lurksmulan
    Magda: Ja jag har tänkt på att ta in de, men så har jag varit så velig "tänk om jag går upp i vikt eller nåt och de blir för små". Fånskalle som jag är.

Hanna: Jag är inte heller, som Magda, överförtjust i varmt väder. Jag går mest och längtar till hösten när det är varmt. Dessutom får ju jag inte bada i Sverige och det gör inte saken roligare dessvärre.
  • lurksmulan
    angiee: Nä men det handlar ju inte om att du inte får fråga, det handlar som Hanna säger, om att det inte är kul att se att du är orolig. Och som jag skrev till dig tidigare, du kommer inte passera någon magisk gräns då du känner att du bara kan släppa din oro, utan det är något du måste jobba med. Och då tycker jag att det är jättebra om någon kan hjälpa dig med det, för det är inte helt lätt att bara börja tänka på ett nytt sätt.
    Vi är ju rädda om dig och vill dig bara väl!

Hanna: Japp, köldurticaria eller vad det nu heter. Skittråkigt.
  • lurksmulan
    Hanna: Ja det brukar jag äta men får inte göra det nu. Problemet är att min allergi har muterat lite, jag får symptom som inte medicinen hjälper mot, och för tre år sen fick jag en allergichock när min hals svullnade igen och de fick komma med ambulans och grejer. Efter det har jag bricanyl (eller heter det så, det som astmatiker brukar ha?) som jag ska ta om det händer igen.
  • lurksmulan
    Hanna: Ja det är en ganska bökig variant för jag är väldigt känslig för den. Och det blev ännu värre efter att jag fått barn! Men jag har haft den i snart 20 år så jag är ganska van samtidigt. Förhoppningvis var hals-incidenten en engångsföreteelse, jag hade nämligen badat, så det är därför det är förbjudet för min del.

Magda: Ja jag avvaktar lite tror jag. Man vet ju inte hur fingrarna kommer vara lite längre fram.

Är det någon mer som har glasögon förresten? Min syn är ju sämre nu när jag är gravid, vilket är "som det ska", men problemet är att det var så länge sen jag bytte glas att jag borde ha gjort det innan jag blev gravid. Och nu är jag värsta mullvaden och ser jättedåligt. Men jag har hört att man inte ska gå och skaffa nya glas när man är gravid men jag kan ju inte famla omkring i blindo till augusti!
    Vad hade ni gjort?
  • lurksmulan

JUSTer är väl optiker? Varför är hon inte här när man behöver henne?!

• lurksmulan

Cia: Ja det var DU som var optiker, inte JUSTer! Jag visste att det var någon!

He he, skit också, jag ska ju till bm imorgon så jag kan inte komma!
    Du som kan lite, är det värt att gå till typ Synoptik som är billiga? Eller ska man satsa på att betala lite mer? Jag har kraftig separationsångest från mina bågar som jag har haft jättelänge, men nu har Laban böjt de så jag behöver nya ändå.

Svar på tråden Pladdertråden!