• CosmicCat

Älvsbyhus??

Är det någon som byggt Älvsbyhus??? Vill höra både positivt och negativt, de har ju väldigt bra priser, beror det på dålig kvalitet??? Man brukar ju få det man betalar för... Har du dåliga erfarenheter får du gärna "brodera" ut texten Finns det något du skulle valt annorlunda idag med facit i hand??

• Svar på tråden Älvsbyhus??
  • Carisma95
    Benet skrev 2006-12-30 21:43:04 följande:
    En luftig torpargrund borde ju vara bättre logiskt sätt men dom här är ju helt täta... Nåja, vi lämnar det ämnet.Ja vi byggde ett Tyr, 121,5 kvm + ett fristående garage på 40 kvm och med rubbet gick det på ca 1,4 miljonas! Mamma till världens bästa ♥Wilmer ♥ - född 25/7-06
    Tanken med att det är täta (för ä-hus räkning) är ju att de har avfuktare som standard och då är det bättre med tät grund.

1,4 miljoner, var det med inredd övervåning ?
    Be true to yourself and you will never fall...
  • Benet

Nix det är ett enplanshus, och den där avfuktarens vara eller icke vara kvittar nog, ser ut som om den är köpt på Galne Gunnar Man får nog sätta dit en större om det ska göra någon nytta...

Mamma till världens bästa ♥Wilmer ♥ - född 25/7-06
  • Carisma95
    Benet skrev 2006-12-30 21:48:33 följande:
    Nix det är ett enplanshus, och den där avfuktarens vara eller icke vara kvittar nog, ser ut som om den är köpt på Galne Gunnar Man får nog sätta dit en större om det ska göra någon nytta... Mamma till världens bästa ♥Wilmer ♥ - född 25/7-06
    Det är möjligt. Har aldrig sett deras. Jag bara syftade på varför ä-hus grunder är täta.
  • Benet
    Carisma95 - Varför så nyfiken? Ska ni bygga nytt... ?Flört
  • Carisma95
    Benet skrev 2006-12-30 22:13:05 följande:
    Carisma95 - Varför så nyfiken? Ska ni bygga nytt... ? Mamma till världens bästa ♥Wilmer ♥ - född 25/7-06
    Njae... inte vad vi vet iaf. Ha ha.
    Vi byggde nytt för 2 års sen (Hjältevadshus), men jag har alltid sagt, hittar jag ett MER perfekt läge så kan jag tänka mig att bygga igen !
  • Benet

Som här då!
    Nästa hus blir en timmervilla vid vattnet.

Är NI nöjda då?

• Carisma95

Benet:
    Jo, vi är jättenöjda. Kollade på ä-hus men tyckte standarden var för "låg". Det blev ett "mogården" för 1,280 milj istället.

Nästa hus för vår del blir nog inte i timmer. Däremot gärna arkitektritat (man kan väl få drömma ), 1-plans, gärna i vinkel och nedsänkt vardagsrum. Och gärna vid vatten "naturligtvis".

Lite skillnad från dagens "utbud" så att säga...

• aesi

Carisma95, är ni nöjda med Hjältevadshus?

Vi byggde 2003 och är supernöjda
    Kollade innan ÄH men tyckte nog att Hjältevad hade mera klart allting som man ville ha det från början, bra standard. Bättre läge kan vi inte hitta just nu heller så vi blir kvar här.

• Carisma95
    aesi skrev 2006-12-30 22:25:20 följande:
    Carisma95, är ni nöjda med Hjältevadshus?Vi byggde 2003 och är supernöjda Kollade innan ÄH men tyckte nog att Hjältevad hade mera klart allting som man ville ha det från början, bra standard. Bättre läge kan vi inte hitta just nu heller så vi blir kvar här.
    Jo som sagt ovan vi är också jättenöjda!
    Tyckte de bästa var att trots att de var "modulhus" så var det betydligt mer flexibla i planlösningen än ä-hus och smålandsvillan. Vi fick flytta precis som vi vill, lägga till extra fönster m.m.
  • aesi

Vadå arkitekt ritat, tycker det där är så jäkla dumt uttryck, ALLA hus är arkitekt ritade

Svar på tråden Älvsbyhus??