• CosmicCat

Älvsbyhus??

Är det någon som byggt Älvsbyhus??? Vill höra både positivt och negativt, de har ju väldigt bra priser, beror det på dålig kvalitet??? Man brukar ju få det man betalar för... Har du dåliga erfarenheter får du gärna "brodera" ut texten Finns det något du skulle valt annorlunda idag med facit i hand??

• Svar på tråden Älvsbyhus??
  • Ipomea

Det är öppenplanlösning i Ägir åxå- I like it! (ska köpa en självgående dammsugare som får jobba när vi är borta Ha ha)
    Å så är det ju helt underbart att springa i trappor (Bor i ett 2-våningshus nu med källare åxå-pust!) när man har små barn (och snart en baby)
    Vi ligger på ca 1,7 nu -tomten
    Har valt till rätt mycket tillval och dessutom valt SX-MODELL med utgångspris 1.107.400:-

• Megalomania

Ja ägir har en bra planlösning, men jag gillar också tanken med att ha "vår" vuxendel skild från barnens egna sen när de blir lite större, därav övervåningen... har aldrig bott i ett 2 våningshus heller så det kanske är därför jag inte är avskräckt 1,7 lät mycket! Vi hamnade på 1,5 med allt inräknat (på oden med tomt, markarbete anslutningar för el/va, lagfart, bygglov osv osv)förutom ändringar som inte ÄH kan hjälpa till med utan som man får fixa själv så som kakel&klinker på utvalda ställen(badrum hall etc) och andra "smaksaker". Så kanske 1,7 allt som allt med inredd övervåning.

• Isha

vårt tyr har precis komit den 11 jan kom det. 13 feb flyttar vi in!

vi är absolut nöjda med huset, men lite missnöjda med hur de gör med fuktskador under montage. här verkar de helst bara vilja gömma det. men men, det ordnar sig, i alla fall för oss, med en man som jobbar som fukttekniker.... fast de kanske är bättre i andra delar av landet.

jag gillar inte riktigt planlösningen i ägir, mest för att badrummet ligger i hallen, och man måste gå igenom hela huset för att komma till sovrummen därifrån. inte så kul om man har gäster!

• snuvig

Ni som flyttat in i era hus, hur hade ni tänkt måla dom? Då menar jag inte färg utan hur?-grundmåla,täcklasyr,oljefärg? hur många varv.

• Megalomania

huset kommer väl grundmålat?

• snuvig

mina grannar påstår att det bara är skyddsmålat, men dom har ändå inte grundmålat utan målat med täcklasyr 2 ggr o påstår att det ska räcka. själv skulle jag vara tveksam mot fukt inträngning o sånt...

• Carisma95

Vet inte vad skillnaden är på skyddsmålet och grundmålat..?
    Men ja det är målat 1 omgång innan leverans.

Be true to yourself and you will never fall...
  • Megalomania
    Carisma95 skrev 2007-01-19 14:33:45 följande:
    Vet inte vad skillnaden är på skyddsmålet och grundmålat..? Men ja det är målat 1 omgång innan leverans. Be true to yourself and you will never fall...
    Tack för att du reder ut saker
  • Carisma95
    Megalomania skrev 2007-01-19 14:59:40 följande:
    Carisma95 skrev 2007-01-19 14:33:45 följande: Vet inte vad skillnaden är på skyddsmålet och grundmålat..? Men ja det är målat 1 omgång innan leverans. Be true to yourself and you will never fall...Tack för att du reder ut saker
    Man gör så gott man kan trots allt....
    Be true to yourself and you will never fall...
Svar på tråden Älvsbyhus??