Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Tråkigt att det blöder nica - men försök att håll modet uppe... förhoppningsvis får du snart svar....
    Men hoppas att det är ngt annat som blöder...

usch - mina problem är strunt just nu, men fortfarande störigt att jag håller på att svimma så fort jag kommer ut ngnstans....

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • Melisabeth

Just det.. vi har kollat upp med Anders syster och vi var välkomna i mars - så om jag är i skick och Anders inte fått jobb eller ngt annat dummar sig så är vi fortfarande på =)

• Melisabeth

är ju bara 2 månader kvar tills dess, så jag hinner nog rulla fram tills dess, slipper jag gå
    Haha, nejdå.. jag tror inte jag kommer bli så stor.. det verkar liksom inte som det ligger för mig =)
    Tror inte min mor eller syster var så himla stora heller.. så det vore väl inte så nedrans konstigt så =)

Anders syster blev glad över att få fira Anders födelsedag om vi kom.. och Anders systerdotter lovade ballonger =) (hon är 3 år)

• Melisabeth

Seriös planering???
    Hmm vi har frågat dem om de var hemma, och om vi isf fick bo där.. thats it =)
    Känner peronligen att jag inte vill planera att för mkt eftersom jag inte har en aning om hur det kommer vara i skolan, med hälsan, om Anders jobbar eler inte,  och allt annat... Har vi ngn stans att sova så får det lösa sig om det blir så.. för vår del =)

Fika är bubbla låter ju rätt mkt ungefär som vanligt.. fast vi då har trådar emellan oss.. eller kanske bara är jag som brukar sitta här med kaffe och frukt =)

• Melisabeth

Haha, jo A bannade mig att vara väldigt försiktigt med nya datorn... bärbar, så är ju inte bara att byta tangentbordet om man spiller...

I den gamla är det smulor av allt möjligt samt vatten, kaffe, kaviar, choklad och annat gott =)

• Melisabeth

Jag inser att det säkert är väldigt olika.. men ungefär hur många blöjor används dagligen i början, när barnen är små och bara ammas (eller äter ersättning) ???
    Skall man kalkylera på 5, 10, 15 eller vad?? cirkus alltså =)

• Melisabeth

ofast så sitter jag i soffan, och har den aningen på soffbordet.. fast oftast i knät... lägger en kudde över knäna och lägger datorn på.... Min mage är inte så himla stor, så den är inte ivägen ännu iaf =)
    Men jag brukar böja lite på knäna så att datorn hamnar i lite vinkel.. dels lättare att skriva, men så kommer den ju upp en bit från magen också.....

Hmm möjligt att det inte är så jättebra. men jag tror inte det är ngn större fara.. känns som bebisen skulle vara mer skyddad än jag, även om jag är större och tål mer.... Speciellt eftersom jag har kudden mellan datorn och mig, och då gärna att kudden går upp på magen så att säga
    Men å andra sidan så lägger jag ifrån mig datorn rätt ofta också...
    Kan se ut som jag sitter här hela tiden, men jag skriver oftast en eller eller par saker och slår sedan ihop den och lägger ner den på bordet eller ngt.. så blir itne så lång påverkan i taget iaf =)

• Melisabeth

haha låter bra letw =)

hmm, oki men då kan man ju typ uppskatta mellan 5-10 om dagen då inledningsvis... tills man lär sig =) (om blöjorna alltså) =)

• Melisabeth

taco, ingen aning... men är väl ngt likande mobilen kanske??
    (jag tänker mig mest att all sort påverkan av strålning, elekricitet osv inte är ngt "bra" för människan... KAnske inte farligt/dåligt direkt, men inte bra)

JO men det var typ så jag tänkte också... att man byter typ var 3 timme eller nått, fast mer sällan på natten....
    Inser som sagt att det är olika, men känns vettigt att ha ngn form av "översikt".. så man kanske inte behöver springa och köpa blöjor 1 dagen hemma eller så =)

• Melisabeth

Taco - haha, nej jag bryr mig inte ett dugg.. jag gör mkt saker som jag kanske inte tror är direkt bra för kroppen =) Och såpass mkt som jag sitter vid/med datorn så är det nog försent iaf =) (Kudden på magen och låren är enbart för bekvämligheten med datorn i knät)
    Har iofs inte ätit ngt av det tror jag som inte rekommenderas, men de sakerna äter jag inte iaf så =)

JA inte fan är det väl så att det spelar roll om blöjor kostar 5, 10 eller 20 kr om dagen.. det får man ju ta.. men kan ju vara intressant att kolla av ungefär vad man skall förvänta sig =)
    Varför håller folk annars reda på hur mkt de lagt på sina barn fram till deras 1-års dag osv....
    De bör ju då veta ungefär vad som läggs på blöjor för att veta hurm kt det lagt på sina ungar...

Nä folk reagerar på konstiga saker tror jag....
    Jag menar om 20 pers svarar att de använder allt mellan 5-15 blöjor per dag, kanske man kan se ett "genomsnitt".. och räkna utifrån det... skitsamma om det sedan felar på ngn upp eller ner. men då har man ju ngt iaf =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)