Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

haha, jag som var så nöjd att bara gå upp typ 5 hg över julen.. men sedan jag kom hem 26 dec så har jag gått upp typ 1-1,5 kilo... helst skumt tycker jag... fast jag antar att min kropp inte räknas efter normla termer just nu så...

trött, och nervös. och arg på PS.. det är förbannat svårt =(

v 23 - Ella är väntad i maj =)
  • Melisabeth

blue - då tycker jag du skall ligga och vila också =)

Det gick bra hos BM... tyckte att samtliga av mina värden var lite onödigt höga utom HB... JAg tycker alltså.. de låg inom det normala så ingen fara på taket... Men väldigt dumt att mäta blodtryck på ngt som är nålrädd strax efter provtagningen, samt lyssnat på hjärtljud och kravlat upp och ner på en himla brits.. men men

145 cirkus på hjärtljuden idag.... gick lättare att hitta också... Vi försökte spela in det, men får se hur bra det blev.. men om inte annat så kan man ju själv lyssna lite då och då o m man "behöver" =)

• Melisabeth

Pucken - *ASG*
    DE satsar på en sexigare profil förstår du väl.. sex säljer ju i dagens samhälle

Tufft, vi har suttit och klippt lite i inspelningen av hjärtljden.. eftersom det var så mkt kringljud och grejs.. och prat och ringande telefoner och skit.. så nu har vi fått ihop 1 minut ungefär då det mest är hjärtljuden som hörs.. givetvis med vanliga bruset, men tydliga ljud iaf =)

Roligast av allt är att Ella börjar att "bubbla" när man spelar upp det =)
    Vet inte om hon blåser bubbler, viftar med händerna, fiser eller vad hon gör.. men det känns iaf som stora bubblor i magen.. och det är bara när man spelar upp ljudet som det blir så.. så hon verkar höra bra =)

• Melisabeth

nica - 16-20 brukar man säga.. men oftast 18-19 =)

Ja det är skittufft att hon reagerar på sitt namn och sina hjärtljud.. då kanske hon slipper att ärva mina öron iaf och slipper bli halvdöv.. vore ju rätt trevligt, även om vi tänkt lära hene teckenspråk =)

Nu måste jag se vad det var för läng Blue hade =)

• Melisabeth

Blue - de första månaderna sa ringen ständigt flicka... sedan så vägade ringhelvetet att röra på sig överhuvudtaget... det var också under den "tysta" perioden.. dvs inga symtom, inte sparkar eller nått.. gissa om jag mådde pyton.. ringen gjorde ju inte saken bättre..

Men när den rört på sig har den tydligt sagt flicka... Så om BM har rätt i sina 97%, så stämmer det.. Men får återkomma när jag har definitivt facit =)

• Melisabeth

Blue - jag drömde också om en pojke.. som hette William, så jag blev fundersam ett tag... Men i julas kom jag fram till att jag nog drömt om Anders systerson som heter så.. HAn är en lintott också som jag drömde om.. OCh jag tvivlar på att vi får blonda barn.. man vet aldrig, men jag tror vi kommer få mörkhåriga/råttfärgade barn =)

(Jag hade inte träffat William på länge så jag hade ingen aning om hur han såg ut - därför kunde jag inte placera att det var honom jag drömde om tidigare.. men det är ju det mest logiska =))

• Melisabeth

nica - på majtråden jag hänger så var det typ 15 tjejer och 2 killar bland dem som visste.. nu har det tillkommit ett par killar men är fortfarande tjejboom i maj nästa år som gäller =)

tiden går långsamt ja... det är bara 5 veckor sedan (exakt idag) som vi var på UL.... känns som det borde vara flera månader sedan... typ 3-4.. men nej då....

• Melisabeth

Cornelia är fint - det började vi prata om härom dagen =)

Det känns farligt att börja om att spekulera i namn nu.. vi som var så nöjda med hur vi hade tänkt.. vad jobbigt att tänka om allt =)
    OM man upptäcker en massa fina namn som man inte tänkt på tidigare =)

Riktigt UL... mysigt... måste ju vara "extra ballt" när det är två.. dubbelt att titta på =)

• Melisabeth

HAha, nä det är nog smartast att inte =)

NÄ men om det blir så att man kommer på nya namn så är det väl bara att vänja sig vid det.. och inse att vår "första tanke" kanske inte var den rätta =)
    Man kanske inte behöver trycka in hela släkten i 1 unge, utan hoppas på att man kan få fler.. så man kan "portionera ut" det =)
    Blir ju hemskt jobbigt annars när första ungen får hela släkten, och inget blir kvar till en ev senare =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)