Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Just det.. letw - rådfrågning...

A har promp bestämt sig för att Ella skall ha en sådan dress som Maggie Simpson... Hennes oranga stjöstjärna... ngt tips på hur man enklast/lättast/snyggast/bäst fixar det??
    Jag hotade med att han får göra den själv, men det gick inte för sig...

v 24 - Ella är väntad i maj =)
  • Melisabeth

VI var ju lite duktiga på att hålla oss isf =)
    Iofs, från att vi var uttalat ihop så sov vi alltid hos mig.. han gick typ hem på dagarna och bytte kläder eller så.. första veckorna.... men efter nga veckor tog han med sig en väska med saker, fick egen låda osv.... Men tog ju nästan 5 månader innan vi sa upp min lägenhet, och då hela 7 innan vi flyttade in i hans ynkliga 1 på 28,5 kvm =)

Han hade ju så låg hyra att det nästan var värt att ha hans lya som "extra garderob" första tiden =)

Åhh om man tänker på det är är det ju snart 2 år som vi har heltids och totalbott ihop =)

Jättefina byxor Letw =)

• Melisabeth

Anders har tvärbestämt att hon skall ha det.. men vore ju smartast när hon är liten då.. innan sommaren och hon ändå inte är så rörlig.. verkar itne så himla praktiskt sedan till hösten när hon börjar bli stor nog att "vifta runt" =)
    Fast orange passar bättre till hösten.. eftersom han såklart vill att den skal vara orange också.. *himlar med ögonen*

• Melisabeth

HAHA =)

Jag får gömma den för A då, och säga att jag inte har en aning om hur man skulle kunna göra =)
    Fast om man kollar på den bilden ser det ju mest ut som att man gör ett helt bakstycke och delar framstycket typ... och ngn specialare så luvan blir vettig antar jag =)

• Melisabeth

NEj det är ungeför så jag tänker också.. att det kan funka som overall/åkpåse typ precis i början.. är ju inte jättevarm i början på maj.. iaf inte kvällarna =)

Ohh svärmor ringde och frågade snällt om vi kunde vara hundvakt =)
    Och hon var helt med på att att om vi inte kan (för så kan det ju vara) så skulle vi höra av oss när vi kollat upp det bättre =)
    Respekt.. de tycks ha lärt sig ngt =) *håller tummarna för att det inte bara är tillfälligt*

• Melisabeth

Vore kul att testa.. antar att A kommer lägga sig i lite också så =)
    Men jag tänkte att man köper ngt "Billig" och testsyr i.. så man ser hur det blir.. innan man gör på riktigt =)
    Gäller väl bara att få snygga ändar, blixlåset rätt samt vettig form på luvan =)

• Melisabeth

Jo jag var helt inne på den linjen. att köpa lite billiga fleecefintar och ha som material till lite ditt och datt... blir ju mkt billigare att köpa sådana "bitar" än löpmeter =)

Jo precis.. runda av tror jag också behövs.. så det inte blir så knöligt =)
    Köra med "hyskknappar" kanske istället för blixtlås =)

• Melisabeth

Vet inte vad jag tänkte direkt på.. tänkte på annat är blixtlås mest =)
    Ngt enkelt.. tryckknappar är ju enkelt om inte annat =)
    Gillar inte knapphål av någon dum anledning...
    Eller fixa lite omlott och bara ha knytband..... Nått sätt att slippa det värsta krånglet =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)