Inlägg från: Kickan 84 |Visa alla inlägg
  • Kickan 84

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Letw: Hahahah, ja som sagt så tror jag inte det... kommer inte testa denna bim heller, min mormor begravs den dagen så det kommer vara fullt upp med annat!

Haha, för oss är det strax tolfte månaden men bara 7:e försöket, p g a PCOS:en. Men tack vare pergo har vi nog ett försök kvar på oss innan det är tolv månader!

BIM 19/1 efter första pergokuren!
  • Kickan 84
    Mrs You skrev 2007-01-14 02:36:52 följande:
    Kickan84: Ooj hade du inte det.. jag vet i princip inget om Pergo... vad är det?Va skönt för er om det börjar ljusna kanske....
    Pergotime är ägglossningsstimulerande. Jag har en diagnos som heter PCOS som betyder att mina äggstockar har för många äggblåsor som inte spricker när kroppen ska ha ägglossning, detta resulterar i krångliga cykler, dessutom är hormonerna som äggstockarna kontrollerar inte i balans vilket leder till bland annat hudproblem som acne, ökad behåring, viktuppgång, uteblivna ägglossningar och väldigt långa menscykler till följd av de uteblivna ägglossningarna. (Kroppen får alltid mens så småningom för att stöta ut slemhinnan, även om ingen ägglossning skett.)
  • Kickan 84

Letw: Haha, är ju ändå inte vid någon dator då! Dessutom vill jag helst vänta till BIM+5 nästa gång med att testa, eftersom jag vill gå förbi det datum när jag senast hade missfall!

En säger att jag är gravid nu, en annan säger att jag plussar i februari, en tredje har sagt att jag plussar inom fyra månader efter mitt senaste missfall (alltså senast 5 mars)... Samtliga säger att jag inte kommer få fler missfall, DET väljer jag däremot att tro på!

• Kickan 84
    Mrs You: Mja, är bara några vänners känningar, pendlingar och läggningar i tarot... men som sagt inget jag själv tror på men alltid roligt att höra!
  • Kickan 84
    Letw: Du är för goooo Gumman!

Hahaha, ja den 24:e är jag ju hemma igen vid datorn! Men, som sagt så har ju mensen kommit innan dess om den kommer! (Jag menar, VET ju att jag hade ÄL, d v s 14 dagars lutealfas!)

Hahahha, till sommaren, NEVER!
  • Kickan 84

Letw: Haha, ja kommer den behöver jag ju inte testa alls!

Hahaha, så hon planerar syskon hon?

Jadu, en sak som är säker är att det ALDRIG blir som man tänkt sig, du kanske blir gravid innan ni tänkt er, eller för den delen kan det ta en himlans tid!

• Kickan 84

Hahahahahaha okej!

Nej, klart att man hoppas det! Jag önskar verkligen ingen denna väntan och ovisshet...

• Kickan 84

Haha, ja visst vore det bekvämt om sånt vore genetiskt?

• Kickan 84

Nopp, inte det minsta!

Vad som däremot är genetiskt är vissa syndrom och sjukdomar som kan orsaka fertilitetsproblem som PCO och Endomortrios. Men hur "lätt" eller "svårt" det är att bli gravid i övrigt är inte genetiskt.

• Kickan 84

Hahah, ja det hoppas jag med!

(Ursäkta att jag är en sån informations-junkie!)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)