Inlägg från: Kickan 84 |Visa alla inlägg
  • Kickan 84

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Nu ska jag sova! Godnatt!

BIM 19/1 efter första pergokuren!
  • Kickan 84
    Nica: Angående att försöka direkt igen, rådfråga din gynekolog, och be om att gå göra ett VUL när det slutat blöda så att allt kommit ut som det ska, har det det så tycker din gyn antagligen INTE att det finns anledning att vänta en-två menser emellan, det tyckte inte min gyn iallafall när vi fick missfall. Alltså ingen höjd risk för missfall igen, det händer, visst, men det har knappast med missfallet innan att göra!
  • Kickan 84
    nica83 skrev 2007-01-14 16:35:21 följande:
    kickanSka försöka få tid hos någon gynläkare, har inte haft en tidigare utan bara gått till BM. Försöker hitta någon privat om det blir problem med nästa graviditet... Skönt att höra att jag eventuellt kan dra igång direkt!
    Ja, stå på er och få en ordentlig genomtitt. Tror riskerna för ett nytt missfall är större om det är kvar någon rest av slemhinnan eller liknande från förut, men kollar de med VUL så ser de allt!
  • Kickan 84
    nica83 skrev 2007-01-14 17:30:31 följande:
    kickanSka försöka! Efter allt vi varit med om i denna graviditet så hoppas jag verkligen att jag hittar en gynläkare som jag kan lita på och som har tid med mig! Någon i sthlm som kan tipsa om en bra? Helst lite norr om stan, eller i stan...
    Ja, det hoppas jag också!

Jag har olika gyn nästan varje gång, riktigt irriterande och privatklinik finns inte! Men får se, eventuellt får jag skriva in mig på spec. mödravården vid nästa grav, eftersom jag haft två missfall.
  • Kickan 84

Låter bra!

• Kickan 84

Ja, jag tror att man kan behöva det. Antagligen kommer jag gå till kurator/psykolog under graviditeten också... när vi väl lyckas!

• Kickan 84

Frun: Har du funderat på behandlingsalternativ av PCOS:en?

• Kickan 84

Ja, metformin är insulinreglerande, tar bort sötsug och reglerar kolhydraterna... jag åt det ett tag nu, men gick över till pergo eftersom jag mådde dåligt och inte uppelvde någon effekt med dem, men jag kan absolut tänka mig att ge dem en chans till sedan när man fått barn. Vet många som mår jättebra på dem!

• Kickan 84

(Dock vanliga biverkningar kräkningar, illamående, ont i magen osv, men det SKA vara övergående!)

• Kickan 84

Frun: Tror bara det är gyn som skriver ut det i avseende på behandling för PCOS, annars är det ju egentligen en diabetesmedicin. Men du kan säkert få det via telefon av gyn.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)