• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

malla
    ja, det lät ju väldigt nödvändigt =)

jag ska sy ett par nya brallor til aggs, tänkte att han skulle ha dem på kalaset imorgon. hoppas det blir bra!

• pucken

nuuu börjar det bli bra med brallorna! såg ut att bli för korta ben ett tag, men det var bara skrevet som behövde flyttas upp en bit =)

mel
    jag gör mönstret själv, men jag har utgått från en jumpsuit från idat. så ska jag göra nåt liknande de här
    www.tradera.com/auction/auction.aspx
    fast med lurvigt hjärta och dragkedja framtill, gillar inte såna där knappar.

• pucken

skulle kanske ha sytt fast hjärtat innan jag sydda ihop fram- och bakstycke tror jag...

• pucken

hmm skippar nog lurvigt hjärta. det var lite väl... vad säger man... lurvigt?

• pucken

ja, tyget fällde lite mer än jag hade tänkt =) pallar inte trassla in mig i allt lurv. och maskinen bråkar ju med mig så det är inte lönt att försöka sig på nåt avancerat. blir ett plyschhjärta i orange istället.

• pucken

blev inte alls nöjd med byxorna =( vet inte vad som är tokigt, färgerna är jättemysiga och så.

• pucken

behövs bara en dragkedja och en sista fållå är byxorna klara. är så där nöjd, fick inte till hjärtformen som jag ville =(

• pucken

synd att det lurviga tyget fällde så mycket, hade blivit riktigt tufft annars =)

nu måste jag bara hitta roliga mönster till resten av tyget. ska kanske ta en tur till bibblan.

• pucken

ska se om man inte kan sicksacka lurvtyget innan man klipper, om man ritar mönstret först. men det blir ett senare projekt.

hur är det med wilmisen idag?

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)