Inlägg från: Småbarnsliv |Visa alla inlägg
  • Småbarnsliv

Gravida/mammor i jönköping

Springsteen, nej jag vet även om jag har hört dem innan, men som sagt vad det ska bli superskönt att kolla..

Middori, jag är i vanliga fall inte någon nervig mamma, men är helt bäng nu  

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Småbarnsliv

Springsteen... Ja jag tror faktiskt det med att man ska lyssna, hade en bekant som kände på sig UNDER hela graviditeten att något var del, det fick de sedan bekräftat på Ul.. Så ja jag vill kunna släppa detta nu  

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Simon 0305, Hanna 0511 & Bf 14/9?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? www.lixenstrand.org.uk
  • Småbarnsliv

Alltså det är väl inget märkvärdigt med mig gubben, eller ja förutom alla felen som jag har vetat om LÄNGE som jag ändå har lärt mig att leva med, men nu när man är gravid orkar man ju inte lika mycket.

Idag fick jag beröm för mina barntatueringar på badet, och kom hem & berättade detta för gubben... Då flippade han ur & sa en massa tråkig saker..

KARLAR

• Småbarnsliv
    Isako: Hejsan vännen! Jaså du har en sådan dag, idag har jag faktiskt en hyffsat bra dag, glada ungar (som är vänner) en hyffsat okej glad sambo & hyffsat välstädat hem för en gång skull..
    Mamma & syrran kommer hit, de ringde för att meddela att de skulle våldgästa oss så det var ju liksom bara att sätta igång att städa, men nu jävlar har man ju värsta värken i fogarna...
    Men det är ju bara att bita ihop..

Nej dags att torka golvet
  • Småbarnsliv

Isako, hehe ja det får ni väl göra, komma & hälsa på alltså... Ge mig bara några fler dagar så det verkligen är tipptopp...

Nu ska jag hoppa in i duschen & sedan sova..

• Småbarnsliv
    Isako: Du är inte inne på att skaffa dig en bil?? Men om du hade velat hade vi ju kunnat åka ihop, hade ju bara behövt ha Isaks bilstol.. Kom i håg det nästa gång.. Jag finns här om det behövs...

Alla: Idag har vi äntligen hämtat bilen, Flört hoppas så att det nu kommer att funka så man inte får mer problem, men de är verkligen kundvänliga därinne & vi är såååå välkomna tillbaka när som helst.. För nu är det ju ett problem som har uppstått under garantin så de har skrivit in det så vi kan lämna in den när som helst som samma uppstår igen..

Annars knallar det på, kan inte fatta att jag går in i vecka 16 snart.. Sedan är det ju bara 3 veckor kvar till ULFörvånad... Tiden går superfort...
  • Småbarnsliv

Isako.... Haha okej då får vi se...

Kottten, ja nu börjar det bli en liten utbuktning... Eller ja en stor för nu orkar jag inte hålla inne  fettet mer..*haha*  

• Småbarnsliv
    Isako: Det är helt okej vännen, jösses det är ju inte synd om oss, önskar att man kunde hjälpt till mer, men det är ju svårt när det är andras barn.. Och vi har ju inte träffats supermånga gånger så Isak känner oss superväl heller, men Simon tyckte det var skoj att ni var med.
    Surt att det skulle bli sådant liv hemma hos er.. Usch... Alltså även om han jobbar så fan måste han ju ändå hjälpa till hemma.. När gubben säger att han jobbar 8 timmar så säger jag att jag har jouren JÄMT.  Jag tänkte kolla med dig imorgon om vi kanske skulle träffas i lekparken eller liknanade, men får se vad den där karlen hade för planer.. Men vi tyckte det var supertrevligt att ha er med...

Och man får skriva av sig...
  • Småbarnsliv
    Isako.. Nej fan idag har det ju varit värsta skitvädret så vi var bara ute i lite snabbt så han fick köra bobbycar & gräva lite.. Jag frös som fan.

Nu ikväll är jag supertrött, eller jag har varit det hela dagen. Var hos mamma innan, de andra skulle äta våfflor.. Jag satt fan & somnade rakt upp & ner i soffan.
    Ska ha Simon hemma ifrån dagis imorgon, är inte mig själv...Är bara grymt trött vad fan de beror på nu..

Och ja Isako, jag sa ju att vi får bli lesbiska......Flört
  • Småbarnsliv
    Isako... Jag har hört det ryktas om att vid 5 årsåldern är det ingen trots som gäller*längtar* fast då har jag ju Hannas 3 års trots..Hemlis och när hon är 5 då har jag pyret som är 3... Oh vilka underbara tider det kommer bli...

Vad gör ni i veckan?? ska vi träffas någon dag??
  • Småbarnsliv
    Isako: Säg vilken dag som passar dig bäst, jag ska ju ha Simon hemma hela veckan... VI ska bara lite kakor & grejer

Oh vad trevligt med en dammsugare
    Nu är det dags för Willys & inhandla veckans matvaror  
  • Småbarnsliv

Alltså jag måste få skryta.. igår förmiddag hade jag en skitdag... Hade huvudvärk, skällde på barnen med mera.. Sedan gick vi ut 3½ timma & bara lekte av oss... Har även idag varit ute i 3 timmar.. Jag är en supermamma.. vill gärna annars sitta inne, men inte nu  

• Småbarnsliv

Här är vi sjuka igen för 6:e gången sedan efter jul.. Ringde dagis idag & nu går det visst vattenkopper, så jag tror väl jag ska skicka Simon dit på måndag för att hämta hem det..
    Usch nej nu får det fan vara slut på dessa dumheter..

• Småbarnsliv
    Isako Självklart kommer vi & bor hos er ett par dagar om de får det...Gubbens exchefs fru hade haft det & varit SUPERDÅLIG & legat inne i 2 veckor.. Jösses..
    hade ju tänkt ringt dig i veckan så vi hade kunnats träffa, men ja så är det när man är sjuk..
    Men vi kanske kan se nu till veckan??? Kanske öF??

Förresten så har gubben fått ett nytt jobb vilket innebär BIL alltid för mig....
  • Småbarnsliv
    Isako: Ja vi kan ju höras om hur vi ska hälsa på vem...
    Och nu vet du via msn vad det är för jobb..
    Ja fan du måste med köpa bil..
    Men kan ni inte sätta er ner med någon expert.. på banken eller på något husbolag eller liknanade??? Usch svårt det där..  
  • Småbarnsliv

Isako... Vi har äntligen satt upp ett staket på framsidan.. Känns skönt & "privat" Tyvärr lade sig några grannar i så fatta att man är ÄNNU mer sugen på att flytta ifrån detta skitställe...

Har varit ute på gården & lekt idag med, imorgon är det dags för dagis.. Sedan tandis..
    Ska vi kanske ta ÖF på torsdag eller vad tror du om det??

• Småbarnsliv

Isako... Enligt dem gick det ju inte ha tryckimpregnerat virke utan det måste målas, rosa, vitt eller gult..
    Men det behövde vi fan aldrig göra på det andra stället.. Och vi fick inte stätta det hur som helst.

Ja, men det är lugnt om vi inte kör det längre, måste ju hem & laga middagen till gubben med   

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping