• karriäristen

Värk vid nidationsblödning?

Hej

Ni som haft nidationsblödning, hur har kroppen känts för övrigt runt detta? Jag har molvärk som kommer och går (kom idag), och HAR varit väldigt öm i brösten efter äl, men det har börjat avta nu.

Igår fick jag en lite "fläck" på papperet, ljusrött blod - inget annat. Har ätit pergo och hade äl dag 17, är nu på dag 24, dvs en vecka efter äl.

Någon?!

kram

• Svar på tråden Värk vid nidationsblödning?
  • Justitia

Jag testade precis och JAG ÄR GRAVID! Första månaden vi försöker och det bet direkt. Känns helt underbart! Vi är så lyckliga!

• karriäristen

Justitia - grattis! Vad underbart!!

Vilket test använde du? Testade du å morgonen eller kvällen?

kram!

• Justitia

Clearblue på morgonen! Skrev om det i din gästbok med! Tack för gratulationen!

• Opus

GRATTIS Justitia!!!

Hur går det för er andra??

• karriäristen

Jag håller på att bli knäpp. Är på dag 32 mot normala 27-28. Inga symptom, ingen mens.
    Testade neg igår lunch med rfsu (men gjorde förhoppningsvis fel, hade kissat och druckit både te och affe mindre än en timma innan).

Nu ska jag försöka vänta tills imorgon bitti, och testa på rätt sätt med rfsu.

Jag ringde min gynsköterska, hon är så himla rar, och frågade henne om det var normalt att få en förlängd cykel med pergotime. Det trodde hon inte, men många här inne verkar ha just den erfarenheten.
    Jag har endast en gång tidigare haft en längre cykel än 29 dagar, och då trpr jag bannemej jag var gravid och fick ett jättetidigt missfall ...

Suck ...

• Daisy

Hej tjejer,

jag har haft lite brun/röda flytningar fre/lör men testade igår em negativt. Buuu.
    Har hela tiden ont i magen, i sidorna längre ner, och det känns som om jag har blivit uppblåst av luft... Konstigt. Lider av en himla huvudvärk också.

Blir inte klok på det hela.

kram

• Daisy

Hej tjejer,

jag har haft lite brun/röda flytningar fre/lör men testade igår em negativt. Buuu.
    Har hela tiden ont i magen, i sidorna längre ner, och det känns som om jag har blivit uppblåst av luft... Konstigt. Lider av en himla huvudvärk också.

Blir inte klok på det hela.

kram

• Justitia

Karriäristen, hur gick det för dig med testet nu på morgonen? Jag väntar med spänning! Och Daisy, håller tummarna för dig med!

• karriäristen

Justitia!
    För mig det åt h-e, fick mensen igår och ridån gick ner ...
    Nu har jag en kontratsröntgen att se fram emot i slutet av veckan, plus en dubbelkur pergo och remiss för IVF - försöker hålla modet uppe ...

kram & tack för din omtanke!

• Kiwi

-> Karriäristen: det är bara att kämpa vidare Jag vet att det påfrestande ,men vad har vi för val? Min man skall nu genomgå undersökning av 'simmare' - och jag räknar dagar, köper ÄL-stickor och tar temp. WOW vilken romantik! och älskogen är spontan och inte ett dugg planerad. *Suck*
    Hejja oss!!

• Opus

Inte deppa... Inte tappa hoppet...

Till helgen är det Alla Hjärtans Dag - då skall det bli romantik minsann - oavsett äl...

Och om ungefär tre veckor är det BIM igen! Ny månad och ny chans. Eller hur??

Kramar

• Kiwi

Precis. Opus du har så rätt så
    Nu skall det mysas! Gubben skall få se på saker han inte kunnat föreställa sig

• Daisy

Hej tjejer,

ni har ju så rätt. Det är bara att ta nya tag!

Förstår fortfarande inte vad som händer, känner inte igen min kropps reaktioner. Ont i magen och bara lite flytningar denna gången, ingen mens. Mår illa varje gång jag åter. Men testade negativt imorse...
    Det är ju inget kul att må kasst och ändå inte vara gravid!

Kram på er och lycka till

• Opus

Jag vet inte hur det är med er men för mig tycks det som att jag har känner av kroppen så mycket mer nu efter att jag slutade med p-piller och började hoppas på att bli gravid. Jag är mycket mer uppmärksam på minsta lilla symptom... Det är väl både på ont och gott antar jag - det är ju bra att man börjar lära känna sin kropp bättre (så här på gamla dar Samtidigt är det svårt för kroppen verkar inte bete sig på samma sätt varje månad (förmodligen påverkar ju stress etc också).

Håller i alla fall tummarna för fler plus för oss i denna tråd!

• karriäristen

Jag är enig med Opus, men är så observant på kroppen att minsta lilla sak får mig att tro att jag är gravid. Nu har jag skrivit dagbok sista cykeln, varje dag från äl till mens, så jag inte lurar mig själv igen!

Jag gjorde ju kontaströntgen igår, allting såg finemang ut och läkaren gav mig en lyckospark - vi har ju gjort en i princip hel utredning nu och han är så himla hoppfull. Nu går jag på pergokur nr 2, nu med dubbel dos, och ska på vul på onsdag.

Min läkare verkar tycka att våra värden är så bra att vi ska försöka ett tag till "the natural way", medan jag vill rusa åstad med IVF med en gång.

Känner mig lite splittrad, men jag ska ta upp det med honom på onsdag. Blir jag inte gravid denna cykel - när jag känner mig så laddad! - så vill jag nog gå vidare med IVF. Jag ringde kliniken igår, och de sa att efter att de fått remiss blir man kallad inom en månad.

Jag har f ö en underbar gynläkare, det känns att han verkligen vill att det ska gå vägen för oss, att han engagerat sig, och jag känner mig så trygg i den vetskapen.

kram till alla på denna suveränta sajt

Ps. Tänk vad det kan vända, i måndags var jag heldepp och satt på jobbet och lipade (när jag fick den förb ... mensen)!

Gulp. men - spännande!

Svar på tråden Värk vid nidationsblödning?