• Bonanza

Let's Dance!

Jag har inte sett någon sån här tråd, men om den finns - visa den gärna!

Här kan vi diskutera programmet som börjar ikväll igen. Vem dansar bäst? Är domarna snälla eller elaka? Vem blir nya Peppe Eng? Vem överraskar som Anna Book?

Kom igen och diskutera! 

Vi kommer klara vad som helst, vi ska aldrig säga nej.
  • Svar på tråden Let's Dance!
  • Tessou

Pyff;
    Håller med om Ebba.. väääldigt dålig förlorare som inte borde vara med i en sån här tävling om hon inte kan tåla kritik...

• Bonanza

Det jag tycker är dåligt med Let's Dance är att juryn ger poäng orättvist.

Alltså: Lasse får bra poäng bara han inte gör sin partner handikappad, men t.ex. Anna måste dansa superbra för att få bra poäng.

Jag trodde att det skulle handla om vem som dansade bäst, inte vem som gjorde mest framsteg? Om en person dansar bättre än alla andra ska väl hen få bäst poäng, även om hen inte utvecklas ett smack, och alla andra utvecklas massor? Jag undrar alltså: har jag missuppfattat? Ska de ge poäng utifrån hur mycket man lär sig och inte utifrån vem som är bäst?

• Kaxmaja
    Bonaza Jag tycker oxå de där är konstigt. Satt och funderade på de i fredags.
  • Tina83

ja, erika o Daniel fick 5 poäng av Örman, medan Brandeby fick 4 poäng av samma domare....liite konstigt, med tanke på att Erika verkligen kan dansa! tycker hon va bäst i fredags

• MamaKajsa

men samtidigt ska man väl komma ihåg att det är ett underhållningsprogram och ingen vanlig danstävling. Jag tycker nog att framsteg så grandiosa som brandebys ska premieras poängmässigt. Det blir ju ett form av handikappsystem o det tycker jag nog gott att det ska vara.....anars så kunde man ju ha kollat vanlig danstävling...o det är ju aptrist

• Tina83

japp, håller med. om en person såller en väldigt hög nivå tävlingen igenom kan man ju inte ge sämre poäng, utan den ska ha höga poäng oavsett om någon annan har förbättrat sig

• Barbaskön

Det märks att Ebba är yngre och inte så "världsvan", då hon inte alls kan ta kritik - vilket är konstigt eftersom hon varit skådespelerska.

Håller med om att Mårten skulle hem idag, dansen var riktigt riktigt tråkig. Han mådde nog inte alls bra.

Men jag tycker Patrick är fjantig, försöker se yngre ut än vad han är och jag är så trött på den där gamla 90-tals frisyren. Han har helt enkelt fastnat i 90-talet

Malou har problemet att hon är "för snabb" så hon måste stanna upp och invänta nästa "move" därför blir det lätt stelt och stolpigt när hon dansar.

• lieh

Ja patricks frisyr är så blä. Skulle inte vilja dra fingrarna genom det håret. Inte för det hade gått ändå!

Svar på tråden Let's Dance!