barnprogram på 70-talet
Någon som kommer ihåg vad man tittade på då? Från A till Ö är det enda barnprogram jag kommer ihåg. Minns att det var bra program men vilka var dom???
Någon som kommer ihåg vad man tittade på då? Från A till Ö är det enda barnprogram jag kommer ihåg. Minns att det var bra program men vilka var dom???
Åh, fy ja , de dansande mössen, grisarna och gud vet vad som gick vid nyår. Beatrice Potters figurer tror jag det var. Bara musik och balett.
Lillgrodis, jag läste nånstans att svt inte har kvar några rättigheter att sända Ballongen spricker längre. Jag har också dammsugit internet efter nån bild eller nåt från den serien, men det verkar lönlöst. Vi får nog fortsätta bearbeta våra trauman för oss själva ...
Nu är jag 82a men kommer ihåg flera av de ni skrivit, kanske för att de gått i repris senare? Iallafall.. här har ni en länk med MASSOR av program, inlägg 5, fast det fattades iaf en som jag älskade; Solstollarna!
www.familjeliv.se/Forum-5-67/m726902.html
Kom på La linea - Linus på linjen, kanske inte riktigt barnprogram men med det dåliga utbudet på tecknat, förutom Anslagstavlan så fick det duga!
Muppet show och Sesam Street!! Det var ju favoriterna när man var liten!!!
Har inte läst igenom alla svar här men har jag drömt eller var det ngt barnprogram detta? (slutet-70 början-80??)
Har för mig det va ngn sommarlovs serie, handlade om ngr/ngt barn och ett flygplan som var vitt och rött.(polkagris typ)
Ngn som känner igen detta?
Kommer inte ihåg så mkt mera förutom att jag var livrädd när dom skulle landa med detta plan.
Men som sagt var det kanske ngn återkommande dröm eller minns ngn?
Lilla Blå - elefanten.
Några exempel: allt med Staffan Westerberg, Bulleribock med Tomas von Brömssen, Lilla Blå, Barnen i Ulenbusch (tysk serie), Mumlan med Gösta Ekman. Kommer på fler vad det lider. Och så Magnus Brasse och Eva förstås. Det bästa som gjorts.
På den tiden var det barnprogram halvfem också, där minns jag en serie som hette Benny. Han kunde inte klockan.
Har nu läst hela tråden.
Anette73: serien med flygplanet hette Himmel och pannkaka. I ett avsnitt flög de med ett piano. Han som spelar Lillebror och Skorpan hade en av rollerna.
Minikinfolket har jag minnen av.
Kråkguldet och Kullamannen - finns nu på DVD.
Vilken nostagisk tråd! :)
Jaa, Benny och de tuffa grabbarna älskade jag! Skulle vilja se igen... Likaså Lotta i Hallonbergen!
Efter Drutten och Gena kom väl Misse och Mojje om jag minns rätt?
Linus på linjen - 70-tal?
Kroppen med Jan Bergqvist - nån som kommer ihåg?
Likaså nåt program med en stor klippdocka... Kerstin Lokrantz som sydde kläder, eller nåt i den stilen - nån som minns?
Och Claire Wikholm ohc ett stort badkar som hon fyllde med saft en gång...???