• KNALLAN

barnprogram på 70-talet

Någon som kommer ihåg vad man tittade på då? Från A till Ö är det enda barnprogram jag kommer ihåg. Minns att det var bra program men vilka var dom???

• Svar på tråden barnprogram på 70-talet
  • Mumu
    nisse skrev 2007-01-21 09:30:45 följande:
    Fanns det inte något program om ett dockskåp som vaknade upp på natten om man säger så! Jag minns inte alls vad det hette men jag minns att jag tyckte det var lite spännande att se när allt vaknade!
    Det är Ballongen spricker. Börjar känna mig tjatig nu ! Men är det ingen som minns den överdimensionerade fågeln i Ballongen spricker? Och den fågeln kunde plötsligt vara liten och dyka upp ur nån byrålåda eller nåt inne i dockskåpet.
    Bebis i magen igen!
  • Nenne 71

Jag älskade ballongen spricker men har inget minne av att det hette så.
    Lotta i Hallonbergen hade jag som bok.
    Katitzi var också bra.
    Dr Snuggles

• Maria70

Gillade också Ballongen spricker. Det första barnprogram jag kommer iohåg var Benny, en dåligt tecknad serie om Benny och hans bästa kompis, en flicka, och deras vän som heter Sven och har en verkstad...

Sen kommer jag ihåg Sant och Sånt med Staffan och Bengt.

• innana

Jo, jag kommer ihåg Ballongen spricker!! Skrev det i första inlägget. Ibland var människorna dockor också, i normalstorlek eller små. Det var ett askonstigt program det där...

• innana

Och Benny och tuffa grabbarna *skratt*

Herkules Jonssons äventyr!

• ÄngelBängel

Jag har sett teatern "ballongen spricker" gissa hur otäckt det var när de levande dockskåpsdockorna gick runt i publiken och pratade med oss *kalla kårar*

• Luddvar

Gick "Ballongen spricker" på 70-talet? Varför har jag absolut inget minne av det då? Konstigt men jag känner inte igen ett smack av det.

• innana

Ballongen spricker började just så, en ballong blåstes upp i rutan tills den sprack. Läbbans.

Det handladeom den här (dysfunktionella) familjen, mamma, pappa och barn (som spelades av en vuxen eller en docka(!) när det behövdes bäras eller så...). Minns att barnet skrek efter "älle" (välling) hela tiden och föräldrarna bråkade och gav barnet smisk. Diskbänksrealism i sin värsta form! Och alla var klädda i frottedräkter i sitt dockskåps-riktiga hus!

• Mumu

Haha, ja just så var det ju! Och den där förbaskade fågeln hette Dårfinken. Det minns jag inte själv, men det har så pass många envisats med, så jag måste nog inse att det var så. Fasen, vilket skumt program det var ! Otäckt och fascinerande på en och samma gång.

Bebis i magen igen!
Svar på tråden barnprogram på 70-talet