barnprogram på 70-talet
Någon som kommer ihåg vad man tittade på då? Från A till Ö är det enda barnprogram jag kommer ihåg. Minns att det var bra program men vilka var dom???
Någon som kommer ihåg vad man tittade på då? Från A till Ö är det enda barnprogram jag kommer ihåg. Minns att det var bra program men vilka var dom???
Jag älskade ballongen spricker men har inget minne av att det hette så.
Lotta i Hallonbergen hade jag som bok.
Katitzi var också bra.
Dr Snuggles
Gillade också Ballongen spricker. Det första barnprogram jag kommer iohåg var Benny, en dåligt tecknad serie om Benny och hans bästa kompis, en flicka, och deras vän som heter Sven och har en verkstad...
Sen kommer jag ihåg Sant och Sånt med Staffan och Bengt.
Jo, jag kommer ihåg Ballongen spricker!! Skrev det i första inlägget. Ibland var människorna dockor också, i normalstorlek eller små. Det var ett askonstigt program det där...
Och Benny och tuffa grabbarna *skratt*
Herkules Jonssons äventyr!
Jag har sett teatern "ballongen spricker" gissa hur otäckt det var när de levande dockskåpsdockorna gick runt i publiken och pratade med oss *kalla kårar*
Gick "Ballongen spricker" på 70-talet? Varför har jag absolut inget minne av det då? Konstigt men jag känner inte igen ett smack av det.
Ballongen spricker började just så, en ballong blåstes upp i rutan tills den sprack. Läbbans.
Det handladeom den här (dysfunktionella) familjen, mamma, pappa och barn (som spelades av en vuxen eller en docka(!) när det behövdes bäras eller så...). Minns att barnet skrek efter "älle" (välling) hela tiden och föräldrarna bråkade och gav barnet smisk. Diskbänksrealism i sin värsta form! Och alla var klädda i frottedräkter i sitt dockskåps-riktiga hus!
Haha, ja just så var det ju! Och den där förbaskade fågeln hette Dårfinken. Det minns jag inte själv, men det har så pass många envisats med, så jag måste nog inse att det var så. Fasen, vilket skumt program det var ! Otäckt och fascinerande på en och samma gång.
I fablernas värld.