Du måste logga in för att svara i en tråd.

• KNALLAN

barnprogram på 70-talet

Någon som kommer ihåg vad man tittade på då? Från A till Ö är det enda barnprogram jag kommer ihåg. Minns att det var bra program men vilka var dom???

• Svar på tråden barnprogram på 70-talet
  • ebben

herregud.såna HÄR trådar får en att känna sig gammal.........för 17.

• ebben

"mogen nog att prata pension" stämpel i pannan !

• ebben

Knallan-O så söt presbild du har!!!!!!

• Kilt

"Mumlan" - Gösta Ekman och Lena Söderblom i plyschkläder bland massa färgglada myyyyyyyskuddar

• Cinnamon girl

Lillstrumpa och Systeryster
    Saltkråkan
    Pippi
    Emil och alla andra Astrids härliga böcker som filmatiserades

• Luddvar

Nått jag kommer ihåg från när jag var sjuk o hemma o såg på Utbildningsradion var Pojken och den blå fjärilen. Nån mer som minns eller är det bara jag? Handlade om en pojke o hans mormor eller vad det var.

• getingmidja
    Luddvar skrev 2007-01-20 21:41:26 följande:
    Nått jag kommer ihåg från när jag var sjuk o hemma o såg på Utbildningsradion var Pojken och den blå fjärilen. Nån mer som minns eller är det bara jag? Handlade om en pojke o hans mormor eller vad det var.
    Var det med Sif Ruud?

Minns något underbart barnprogram med just en fjäril!
    En man är aldrig äldre än den kvinna han känner på - Groucho Marx
  • Luddvar
    getingmidja skrev 2007-01-20 21:43:16 följande:
    Luddvar skrev 2007-01-20 21:41:26 följande: Nått jag kommer ihåg från när jag var sjuk o hemma o såg på Utbildningsradion var Pojken och den blå fjärilen. Nån mer som minns eller är det bara jag? Handlade om en pojke o hans mormor eller vad det var. Var det med Sif Ruud?Minns något underbart barnprogram med just en fjäril! En man är aldrig äldre än den kvinna han känner på - Groucho Marx
    Ja, exakt!! Sif Ruud. Och en otroligt fin stor blå fjäril av tyg eller nått.
  • getingmidja

Luddvar---> Och man brukade se den vackra fjärilen på en trädstam eller liknande?
    Oj oj, nu blir det väl snart 70-talsflummigt...*ÄS*

En man är aldrig äldre än den kvinna han känner på - Groucho Marx
  • KNALLAN

Kilt: Mumlan ja, det programmet älskade jag. Fan, vad folk kommer ihåg! Roligt!

Svar på tråden barnprogram på 70-talet