• KNALLAN

barnprogram på 70-talet

Någon som kommer ihåg vad man tittade på då? Från A till Ö är det enda barnprogram jag kommer ihåg. Minns att det var bra program men vilka var dom???

• Svar på tråden barnprogram på 70-talet
  • Gäspan

Trollie: Klart att jag kommer ihåg Beppe - min favvis. Men jag tänkte skriva något som ingen annan kommit ihåg än. Annars är sjuttiotalet den där perverterade blandningen av gulliga tjeckiska dockfilmer och inhemsk dokumentärproduktion av typen "mamma har mens och pappa är permitterad"

• Elli47

Vilse i pannkakan - mitt favoritprogram! Och så Fröken Ensam Hemma Gungar Gungstol - kanonbra även det. Och visst kom ju även Trazan och Banarne på 70-talet! Suveränt! Fem myror - världens bästa barnprogram

• Max mamma

Drutten och Gena kommer jag ihåg från 73/74.

• Mumu
    Nennepigan skrev 2007-01-20 23:15:16 följande:
    Ja!!! Bröderna Dal kommer jag ihåg,.. tyckte det programmet var så himla läskigt!!! Men jag kommer ihåg ett annat program som började med att man såg in i ett dockhus men det var "vanliga" människor som låg och sov...???
    Jamen, det är ju Ballongen spricker! Det är nästan ingen som kommer ihåg det.
    Bebis i magen igen!
  • Hotte

Farbror Frittes skafferi
    Åså han med skeletten och kroppen - typ "så funkar det" eller nåt

• Lillgrodis

Ja, Ballongen spricker var skitläskigt! Tror att många har förträngt det programet. En familj bråkade i ett dockhus. Läskigt!!!!

Urcellen Ellen hette väl den där tjejen i rosa dress?. Det var bra tycker jag!

Och alla konstiga program av Staffan Westerberg. Ingen nämnd, ingen glömd...

• Snufserufs

Ensam hemma - vad var det för program?
    Känner så väl igen titeln men minns inte själva programmet.

• Lillgrodis

Någon som minns en tjej på cykel, typ "Lotta i Hallonbergen" eller nåt? Har ett svagt minne av att det var ett realistiskt 70-talsprogram.

Så minns man ju alla program med stillbilder där pappan typ bakar med barnen och någon uppläsare läser till bilderna.

• nisse

Fanns det inte något program om ett dockskåp som vaknade upp på natten om man säger så! Jag minns inte alls vad det hette men jag minns att jag tyckte det var lite spännande att se när allt vaknade!

Svar på tråden barnprogram på 70-talet