barnprogram på 70-talet
Någon som kommer ihåg vad man tittade på då? Från A till Ö är det enda barnprogram jag kommer ihåg. Minns att det var bra program men vilka var dom???
Någon som kommer ihåg vad man tittade på då? Från A till Ö är det enda barnprogram jag kommer ihåg. Minns att det var bra program men vilka var dom???
Härom dagen så fick vi "Trolltider" på dvd från sonen pappa.
Gu va bra den är. Alexander hade annat för sig medans mamma satt o kollade på halva julkalendern.
Med Maran, Gloria, Feén Vätten o alla dom andra i stubben! Kanonkul.
Tror den gick på 70talet oxå
Ja Trolltider har vi på DVD. Kollade på den i början av dec.. Pappsen blev helt till sig. (Hade inte sett den förr) Lillkillen gillade den lite åxå, men det va vi päron som kollade avsnitt efter avsnitt.. Underbar!!
Drutten å Gena
Små sjuka råttor, hästar och kaniner, får hjälp av en viss DOKTOR KRALL. Måste ha varit samma som gjorde Tårtan. Också Farbrorn som inte vill bli stor. Och det var nog samma som gjorde KAlles klätterträd =0)
Jalle, Julle och Julius
Teskedsgumman
Televinken
Lilla blå
Lördags (för lite större barn)
Teskedsgumman
Lilla Blå (minns fortfarande sången om den lilla elefanten som bet i mammas penna när han badade och blev blå)
Paddington
Babar
På Sveriges Magasin (tror jag det var) gick Misse och Mojje, Drutten o Gena, m.fl.
Det var mycket bra program på sjutti och åttiotalet. Härliga tider. :)
På www.svt.se kan man kolla lite på gamla barnprogram (och andra program) i deras öppna arkiv. Jätteskoj.
Ja!!! Bröderna Dal kommer jag ihåg,.. tyckte det programmet var så himla läskigt!!! Men jag kommer ihåg ett annat program som började med att man såg in i ett dockhus men det var "vanliga" människor som låg och sov...???
Hillson;
Kul! Väckte lite minnen!!!