Du måste logga in för att svara i en tråd.

• KNALLAN

barnprogram på 70-talet

Någon som kommer ihåg vad man tittade på då? Från A till Ö är det enda barnprogram jag kommer ihåg. Minns att det var bra program men vilka var dom???

• Svar på tråden barnprogram på 70-talet
  • Hotte

Pan Tau, det var någon farbror med svart hatt som jag tror blev osynlig eller nåt sånt när han drog fingrarna över brättet på hatten? Eller?

• mimi72

Vilken nostalgitràd!! Jag gillade alla , utom manne! Va trist vi tyckte det var!!

• Snufserufs

Fast man var ju liksom tvungen att kolla även om det var tråkigt för på den tiden var det ju bara barnprogram halv sex!
    Tänk om det hade varit så idag!

• mimi72

Den gick kanske inte pà 70 -talet , men julkalendern med Dorabella o co; gillade vi starkt i skolan . Vi lekte Dorabella o häxan , va hette hon nu igen?
    Hette programmet nàt om Tomteskogen, kanske?

• mimi72

Det klart man tittade , som sagt , det var det enda som fanns!!
    Va mycke bÄttre det var förr!!!

• Veladis

mimi72: Trolltider hette den julkalender, med féen Dorabella och häxan Mara..

• mimi72

Ja , trolltider var det!! Synd att jag alltid fick vara häxan Mara...

• Lillgrodis

Detta är ju skitkul! Man får ju bilder i huvudet av alla program man matats med. Jag skulle verkligen vilja se "Ballongen spricker" idag. Någon som vet var man kan få tag i den. Har en del att bearbeta från det programmet..

Någon som minns några dansande möss och andra djur i engelsk stil, som gick runt jul/nyår? Och "Trollyg i tomteskogen", den coolaste tecknade filmen som gjorts. Den går att ladda ner och glo på, suverän.

• Lillgrodis

Detta är ju skitkul! Man får ju bilder i huvudet av alla program man matats med. Jag skulle verkligen vilja se "Ballongen spricker" idag. Någon som vet var man kan få tag i den. Har en del att bearbeta från det programmet..

Någon som minns några dansande möss och andra djur i engelsk stil, som gick runt jul/nyår? Och "Trolltyg i tomteskogen", den coolaste tecknade filmen som gjorts. Den går att ladda ner och glo på, suverän.

• innana

Beatrix Potter, Lillgrodis, med djuren!

Det var så synd o ekorren som tappade svansen och så fint med balettmössen i dockskåpet tyckte jag...den gick alltid dagen före julafton då.

Svar på tråden barnprogram på 70-talet