• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Bark

Emmixen: Jättefina.
    Claudia79: Oxå jättefint, vad svårt att scrappa utan kort!!

Min högsta önskan just nu: En fin scrapphörna. Skulle verkligen behöva det. Just nu ligger alla papper, dekos och annat skoj nertryckt i en ica-kasse!!

Har ett bra skrivbord uppe, kanske man ska ta och göra i ordning där. Hmm, ja det tåls att fundera på.

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Cia o krabaten

Bark: En ica-kasse... Inet så kul.
    Har också en massa kassar med saker. Som inte får plats! 5-6st... Och jag har ett helt eget RUM som scraphörna!!!

Du måste helt enkelt köpa fler saker så att du inte får plats utan är tvungen att få en egen hörna

• Bark

Tack för tipset!! Skrattande Nä jag kan hålla med om att en ica-kasse inte är det mest praktiska!!

Mamma till Jasmine & Timmie
  • roha

Har en fråga till........

Hur använder man foamstamps?????
    har fått ett alfabet, men jag vet inte hur jag använder det...

Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
  • Cia o krabaten

Stämpla med akrylfärg eller vanlig stämpeldyna. Rengör OMEDELBART. Fiffigt att ha tex en skål med vatten bredvid att lägga stämplarna i direkt och sen gå och rengöra med ljummet vatten när du stämplat klart.

• roha
    Cia o krabaten skrev 2007-02-02 19:32:53 följande:
    Stämpla med akrylfärg eller vanlig stämpeldyna. Rengör OMEDELBART. Fiffigt att ha tex en skål med vatten bredvid att lägga stämplarna i direkt och sen gå och rengöra med ljummet vatten när du stämplat klart.
    okej.
    Tack så mycket!
  • Tjej 83

har en byrålåda full me bröte hehe. bör flytta de till en låda längre upp lillan kan ju resa sej o står mot byrår ibland öppnar hon lådrona men kan ju inte ta något men snart så hehe...

• Jo79
    Marajjah skrev 2007-02-02 18:56:54 följande:
    Å, jag ska till Ikea i morgon. Gissa vad jag ska köpa? Vad kostar en sån månna Jo79? Så fin moppebyrå Claudia! Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    99:-. Den finns i lite olika utföranden, med hela långa lådor och en med lite bredare färre lådor... jag tyckte att denna passade mej bäst med massa småfack som man kan gömma det allra nödvändigaste... Det värsta är att jag egentligen skulle behöva en till...Oskyldig
    Mamma till KaramEllen
  • Lingonflickan
    Emmixen: Gillar precis efter jättemycket. Underbara färger på de mörkare partierna.  Btw; Du har stora boken om scrapbooking, va?

Frågor från mig!

1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"

Hu, den var svår. Men mer färgsprkande glatt än gulligt pastellsött skulle jag tro.

2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?

Chatterbox

3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?

Omöjligt att svara på

4. Prickigt eller schackrutigt?

Prickigt

5. Randigt eller rutigt?

Randigt
  • Cheri

Kul! Tack för svaren hörrni! Det var givande

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket