• DianaJ

Förr oss som är fast i Scrapträsket

det kommer ju MASSOR med roliga nyheter på CHA i helgen!

Lifetime uppdaterar sitt forum hela tiden. För er som vill göra upp scrapbudgeten ;)......

mb.lifetimemoments.com/viewtopic.php

• DianaJ

Vad kul CIA! Måste kika när jag får tag i en tidning :)

• DianaJ

BV - Press-stop (och pressbyrån) får sina tidningar distribuerade av Interpress. Kolla på deras hemsida. Där står alltid försäljningsdatum av alla publikationer som de distar och mig veterligen brukar de inte sälja dem i butikerna innan det datumen.

• DianaJ

theosen - ang förvaring.
    Jag har en hel radda med IKEA väggskåp på en hel vägg i mitt arbetsrum 90 cm höga och 37 cm djupa. I ett utav skåpen har jag bara en massa hyllplan där jag förvarar mina papper efter leverantör. Har satt dymolables p åvarje hyllplanskant med namn på leverantören. Så BG papper har ett hyllplan, Bazziller ett hyllplan, Crate ett hyllplan osv... Det har funkat jättebra eftersom jag har mina favoritleverantörer och gärna köper hela serier/kollektioner av dem. Bazzillerna ligger i en hög efter färg och eftersom jag använder mig utav få färger i olika nyanser är det lättöverskådligt och lätt att hålla ordning på :)

• DianaJ

Många har IKEAs mappvagnar att förvara papper i. Mapparna är gjorda för A4 så 30x30 papper sticker upp lite :) IKEA har ju även skåp på work-avd med mappsystem i som man kan köpa om man inte vill ha vagnen ståendes löst i ett rum. Men då får man ju lägga ner lite mer pengar...

• DianaJ

Kikar in en snabbis innan jag ska hem och bädda ner mig. har ngt jobbigt virus och sonen är hemma kräksjuk med sin pappa :(

Svar på senaste lilla enkäten...
    1.har det nångång hänt någe kaosartat när du scrappat? (typ, vält en färgburk, råkat klippa/riva sönder pappret du skulle ha osv)
    - eftersom sonen brukar vara med så blir det många tillknycklade och trasiga papper eftersom jag ännu inte skaffa dörrar till skåpet där de ligger ;)

2.har du slängt en LO? eller gjort om/förändrat efter en tid?
    Jobbar alltid med en LO tills jag blir nöjd så ibland har det hänt att jag slängt delar av en sida för att göra om.

3.vad var de roligaste du scrappat om?
    ALLT är kul :)

4.vad klarar du dej inte utan?
    om man bara ser till dekorationer och inte "grunderna" (cs, verktyg, pennor, dator, kamera osv) så vill jag gärna ha en hel del på lager av mönstrat papper, clearstamps/foamstamps, MM akrylfärg och Heidi Swapp alpha chipboard.

5.gör du fler åt gången?
    Ibland så :)

-------------------------------------

Ang bazzill swatchar.
    Jag har köpt Bazzills färdiga swaps för alla serier. Har urbra användning för dom så jag alltid beställer rätt färger jag vill ha :) Köpte dem från Pysselpunkten (som lagt ner nu) men det kanske finns fler svenska butiker som tar in dem? (eller kan ta in dem om man frågar) Lifetime har dem annars.

-------------------------------------

Meli

Varför ska du klistra upp dina lettersize på 30" ark? För att de ska passa i plastfickorna?
    Om du har ett ringalbum så kan du ju bara köpa lettersizeplastfickor och sätta in dem (håltagningen är ju densamma). Så gör jag. Blandar mina 30x30" sidor med mina 8,5x11" sidor i samma album. (kanske funkar med postbound album också?)

• DianaJ

Hos mig finns det nog likheter med inredningen och scrappingen. Hemma hos mig vill jag ha färg på väggarna och grafiska/stilrena mönstrade textilier - i scrappingen använder jag ofta, ofta mönstrade papper. Dock använder jag mig endast utav ett fåtal färger cs och då väldigt mycket svart, vitt, brunt. Vitt är ingen färg man ser på väggarna hemma hos mig - förutom i badrummet och då snackar vi kakel ;)
    Sen är det enkelt och stilrent hos oss, inte mycket prylar alls och väldigt strukturerat, var sak på sin plats. Det går nog igen på mina LO's.

Vad tror ni om att fota likheterna mellan inredningen och era LO´s? :)

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket