• Meli

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Så är jag äntligen klar med tävlignen, har tom skickat in, känns så skönt, på slutet blev det för mycket tycker jag, så den sista LOn var väl så där egentligen, nåja, det var i alla fall kul

• Meli

claudia79

Det hade jag nog kollat, jag trodde att de skulle ha grejorna på tisdag....kolla upp det för säkerehets skull.

• Meli

Nu har jag äntligen färdigställt julaftonlayouterna som har legat halvfärdiga, skönt, gillar inte halvfärdiga projekt. Så håller jag på med en LO igen, som ska ha mycket journaling....det är sååååå svårt.

• Meli

NyfikenÖrn

Vilket fint kort, se om jag hinner med några

• Meli

Nej, nu ska jag ta och gå till sängs, med tidninge, har inte hunnit läsa den än, och sambon jobbar natt

• Meli

claudia79

Längtar efter de nya BGpapprena, de verkar superfina tycker jag.

• Meli

Nu har jag insett och accepterat att jag inte kan scrappa i A4, så de få som jag är nöjd med till barnens ´månadsalbum kommer jag att klistra upp på ett 30 papper, och scrappa resten i 30*30. Inte kul att fastna och inte bli nöjd när man gör något ju. Så nu håller jag på med Amandas 2mån i 30format, och det är verkligen mycket lättare

• Meli

Camasunary

med Amandas är jag i fas, hon har ju precis blivit tre månader, så jag hålle rpå med 2mån nu. Men så har jag ju bestämt att Anton också ska får ett handgjort månadsalbum, en dubbel per månad första året och sen en per år. Och de jag gjort där är i A4, så det är väl 4 eller 3 månader som jag är nöjd med, och 4 månader som jag kommer göra om helt. Så det är ju mycket kvar och det var en sån lättnad när jag kom på att jag skulle klistra upp dem jag var nöjd med på ett 30ark, det blir ju så där snyggt, men jag tror det duger, och nu är det roligt när jag scrappar Amandas 2mån igen. Det ska ju vara roligt

Ja, häng på. Jag gör så att jag har gått igenom alla anteckningar, hälsoboken och fotoalbum för att få fram tillräckligt med text till Antons sidor, och till Amanda antecknar jag mycket. Sen blir det en dubbel per månad. Och sen har jag en sån där köpt babybok med. Det är riktigt kul att gå igenom Antons anteckningar, det var ju så länge sen han var bebis Stör mig bara att vi inte hade digitalkamera då, och alltså inte så många bra bilder....
    Men häng på så kan vi ha det som vår lilla utmaning, och peppa varandra så att vi kommer i fas

• Meli

vad tycker ni, om man följer en skiss, ska man berätta det, eller spelar det ingen roll?Jag tycker att följa en skiss är lite som att lifta, mycket enklare än att komma på allt själv, så jag blev lite konfunderad på Linzis Lo i tidningen, där hon gjort Becky Flecks skiss....tycker det borde stått, så att man märker att även veteranerna följer skisser och inte bara har en outtömlig fantasi. vad tycker ni. Det var alltså den med förkylning och blomman som är Becky Flecks skiss.

• Meli

Loppan79

Så olika man är När jag gör från en skiss, gör det just nu faktiskt, så går det på ett kick, och jag bara ser till att papprena ser fina ut ihop, så gör jag bara skissen, och sen sätter jag själv dekorationer som jag tycker passar, så det är snabbskiss för mig. När jag gör efter en egen skiss, så blir det aldrig som jag tänkt mig, och jag måste alltid sitta långa stunder och fundera

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket