• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz

inafina och Bark: jättesmnygga LO:s allihopa! kommer inte ihåg vad det var jag ville kommentera men jag gillade dem iaf

malinulrika, jag kommer in till dig å kikar nu

• Sol30

Jättefina nya lo:s alla lagt ut!

De svartvita pappren var ju hur snygga som helst!! Ni får sluta tipsa om nytt sådär, kommer bli dyrt det här....!! (Tur att jag inte hade nåt hål när jag var till tandläkaren iaf, så då kanske man kan säga att jag kan använda de pengarna till scrap istället....?! )

Minimalla: Ja, det var ett bra tips att hålla på med två samtidigt. Ska testa det!

• tjenixen

Ni är så många som skrivit i min gästbok nu och berömt min swatchbok att jag passar på att skriva ett kollektivt TACK här. Ni är ju för goa som skriver så fint.
    Och ja, det har tagit sin tid att sortera alla men jag hade turen att kunna köpa en rätt stor "packe" färdigstansade tags utan en tjej på scrappiz så lite fick jag ju gratis så att säga. Nu saknas det två små pluttebitar sen är den nog rätt komplett. Det är bara bazzill i boken och det är allt, monos, trios, fourz, washboard, garden path, pwl, op, raw silk ...you name it:) Blir så enkelt nu när jag kan ta loss bitar och jämföra och jag kan beställa precis rätt nyanser mm. Så den kommer underlätta för mig.
    Tack igen för alla fina kommentarer.

• Fnyz
    tjenixen skrev 2007-01-23 20:06:16 följande:
    Ni är så många som skrivit i min gästbok nu och berömt min swatchbok att jag passar på att skriva ett kollektivt TACK här. Ni är ju för goa som skriver så fint.Och ja, det har tagit sin tid att sortera alla men jag hade turen att kunna köpa en rätt stor "packe" färdigstansade tags utan en tjej på scrappiz så lite fick jag ju gratis så att säga. Nu saknas det två små pluttebitar sen är den nog rätt komplett. Det är bara bazzill i boken och det är allt, monos, trios, fourz, washboard, garden path, pwl, op, raw silk ...you name it:) Blir så enkelt nu när jag kan ta loss bitar och jämföra och jag kan beställa precis rätt nyanser mm. Så den kommer underlätta för mig. Tack igen för alla fina kommentarer.
    ååå jag vill åxå ha en sååååån så bra när man tävlar att ta reda på vilken man använt och när man vill ha nån ny färg å..ja vill ha helt enkelt......   hmmm harkel.... hihi... vad skulle du ta för å göra en
  • tjenixen

Fnyz: haha, det tar ju inte sååå lång tid att göra en om man har alla papper förstås men ska man leta bland pappren man har hemma och ev beställa hem nya så blir det ju dyrt och tidsödande.
    Men jag rekommenderar starkt att kika hos t ex pappersbiten om de inte har färdiga swatchar att köpa eller vara med på swappar så man kan swappa till sig en massa bitar. Det underlättar ju så man kommer igång :)

• Meli

MAMMSY

man få rkomma med lite gliringar, jag sa att jag är 30 nu, och vi har två barn, men han överaskade mig faktiskt med frieriet, och det var superromatiskt, men jag visste ju att vi skulle gifta oss redan, men inte att han skulle fria just då, eftersom han och min bästis gått ihop om att luras

• Fnyz
    tjenixen skrev 2007-01-23 20:12:09 följande:
    Fnyz: haha, det tar ju inte sååå lång tid att göra en om man har alla papper förstås men ska man leta bland pappren man har hemma och ev beställa hem nya så blir det ju dyrt och tidsödande. Men jag rekommenderar starkt att kika hos t ex pappersbiten om de inte har färdiga swatchar att köpa eller vara med på swappar så man kan swappa till sig en massa bitar. Det underlättar ju så man kommer igång :)
    hihi ja jag vet
    ska nog börja swappa lite men det tillkommer ju nya papper heeela tiden
  • Billan27

Lägger denna tråd i mina favoriter. Är ej aktiv här för det finns ej tid just nu, men älskar att scrappa och att få inspiration av era fina alster.

• Meli

sitter mde den sista till tävligen och har egentligen kört fast...störigt....

• Fnyz

sådär nu är äntligen LO:n som jag liftat av annikas stil klar, men den blev klar först ikväll så jag fotar imorrn ni får vänta

idag har det varit full rulle här hemma så jag är heeelt slut! frå¨n 08:30 i morse fram tills 19:30 ikväll var det olika folk här konstant, de möttes i dörren eller så var det flera här samtidigt, till en början var det jättekul och pyret var här å vi planerade kurser men nu 15 pers senare och 11 timmar senare så är jag heeeeeelt slut

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket