Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Cama - hm, nä, jag har den som finns på Panduro... har nog inte sett nån annan.... men du, prova en sån svart VersaMark-penna! Den funkar också att embossa på, inte bara som "vattenmärkespenna". Jag vet att jag sett den skymta förbi i några av shopparna..... finns ju som dyna också - superkul! Jag tror att just VersaMark funkar mkt bättre än embosspennan i såna fall, eftersom den liksom blir lite fet.

malinulrika - japp, det heter flock/flocking powder/fun flock! Jättesvårt att hitta, har jag märkt. Jag har köpt mitt här http://www.impressrubberstamps.com/miva/merchant.mv?Screen=PROD&Product_Code=Flocking%20Powder&Category_Code=WN Det är av märket "Stampendous" - det märket har även jättebra EPn.... men som sagt, svårt att hitta tyvärr!
  • Blue Vapor

Cama - åhjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Jag vill också vara meeeeeed! En annan pysslis i Gäteborg har just gått och lagt sig med klockan satt på 05 i morrn bitti - hon ska upp till Karlstad och jobba med åsa i hennes monter! Så TYPISKT att man ska på bröllop......

• Blue Vapor
    Venezuela - nemmen inte du också?! *avis*

Jahapp, så har man stirrat sig blind inne på FK online jag med... tack för påminnelsen, Cia Usch vad den tjänsten är kass.... alltså, det är ju bra att den finns, men kom igen - HAR man tjänsten så får man ju se till att den funkar suveränt! Jag börjar bli trött på att behöva fylla i SAMMA uppgifter varenda gång jag ska in och begära..... har tagit några månader i taget, för jag har ärligt talat fortfarande inte fullt ut fattat hur det funkar Jag är ganska smart i vanliga fall.... Nu säger Den att jag har begärt för dagar som jag inte har.... men hallå.. vi har ju satt över ALLA min sambos dagar på mig? Vad jag nu kan förstå så måste vi göra SAMMA procedur VARJE gång jag begär en ny period?? Verkar ju helt idiotiskt....

Jaja, nu tänker jag sova.. skulle egentligen börjat med ett bröllopskort till min syster, men jag orkar faktiskt inte....... tur att vigseln inte är förrän kl 16 på lördag

Natten!
  • Blue Vapor
    Malinulrika - jag "brukar" ta en bomullspad (eller tops) och köra runt ordentligt på chalk-kakan och så gnider jag med den på pappret sen. Det tar inte särkilt mycket, nej.

Det man däremot även kan leka med är att först stämpla med en sån VersaMark-dyna (eller rita på frihand med en samma märkes penna) alltså en "vattenstämpelsdyna". När man sedan sveper över motivet med bomullspaden så fastnar färgen nästan bara i själva motivet! Då blir färgen mycket starkare, men ändå inte skarp liksom.... blir fint i alla fall, och man kan exprimentera mycket.
  • Blue Vapor

Jag funderar på att beställa några scrap-böcker på nätet......... tror att jag ska få Ali Edwards "Designer's Eye for Scrapbooking" och Heidi Swapp's "Love Your Handwriting"......... men jag hade gärna haft Ali' senaste också - hittar den dock inte här hemma! Eller i alla fall inte på Bokus eller Adlibris som brukar vara billigast. Någon som vet var man kan köpa den här hemma?

Oj... åsså vill jag ha "The journaler's Handbook" också.... som inte verkar finnas den heller.....

• Blue Vapor

Claudia - jaaaaa nu är jag häääär Fast det är sådär bara. Är totalt off vad gäller allt skapande, så jag har bläddrat lite i mina senaste CKs här ikväll för att få lite nytt nys... och nu är jag uppe i inte mindre än FEM böcker jag vill ha!

Designer's Eye for Scrapbooking - går att hitta på typ bokus
    Designer's Eye: patterned papers - scrapshop eller från USA (dvs rätt dyrt jämförelsevis)
    Love Your Handwriting - går att hitta
    The Journaler's Handbook - är slut på adlibris, hittar inte mer i Sverige
    My Creative Companion 1 och 2 - jaha, där blev det t o m SEX styckna..... - 1 går att hitta, 2 - bara USA eller rätt dyrt från scrapshop

Vad blir det dååååråååå?
    Då borde man ju kunna få någonNÅGRA va?
    Tycker att man borde kunna få båda Designers Eye.... för nu hittade jag den nya till bra pris på Magdas.....
    Åsså ställa sig på bevakning på Journaler's handbook...
    Och köpa den första My Creative Companion..... till en början.-.....

SUCK.

• Blue Vapor

Claudia - ja det är väl just det.................... köpa för VILKA pengar??? Väntar och väntar på besked om mina konkurspengar..... Hemlis börjar kännas lite olustigt, jag trodde nog att en lönegaranti delvis innebar att lönen ska komma som den brukar trots konkurs.... men inte fick jag några pengar inte. Har inte hört ett PIP därifrån heller - tycker att de borde ha hört av sig om det var något galet liksom. Jaja. Jag kan inte bestämma mig nu ändå, blir alldeles för snål såhär dags. Nu tror jag att det "bara" kanske blir två av dem - Designers Eye (den första) och så den första My Creative Companion....... kan ju säkert hoppa över Love Your Handwriting ett tag till, jag är ju inte så nära att börja använda mig av min handstil ändå

Nej nu är det natten här...... oh shit, sotaren kommer imorrn bitti......... suck.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket