• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • MAMMSY
    Marajjah skrev 2007-02-28 22:42:11 följande:
    hmmm, behöver jag bara själa stämpeln samt sånt där EZ-foam till clearstampsen, akrylkloss kan jag väl skippa å använda cd.fodral istället, eler? Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Du behöver inget ez foam till clearstampsen, däremot en akrylkloss ett cd fodral blir för tunt du får ingen "kraft" när du trycker med det det blir för stumt..
    Clearstampsen är redan klistriga av sig själva så dom fastnar lätt
  • Camasunary

Ang. OH plast: Jag har köpt billigt på Kjell & co!! Skitbra!! Men om det är syrafritt osv osv har jag ingen aning om. Men att man kan göra skitkul saker med den vet jag!! SkrattandeSkrattande

• scrapparlotta

Jisses vad här var lugnt i kväll då.....

Camasunary:

Funkar det att skriva ut på den OH plasten då?? Eller till vilken skrivare passade den till? Vad kostade dom och för hur många (ungefär)? Jag är inte så överdrivet noga på om allt är syrafritt eller inte.

• Mizty
    Skumpis skrev 2007-02-28 22:40:26 följande:
    Mitzy - Vellum menar jag
    Jaha... Ja, ja! Nu är jag oxå med
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Camasunary

Japp!! Funkar utmärkt att skriva ut på den plasten och jag har en bläckstråleskrivare. Jag TROR att de kostade runt 100 kr för 25 ark, iaf inte mycket mer än så

• claudia79
    Nigellas Chokladtårta.JPG

liftat Vibeke Spigseth:)

Malinulrika: jag lägger dem här istället då så får du se...Jag förstår inte varför du inte kan se dem?? Jag har inga restriktioner på dem....Fundersam

Och, föresten, tjejer; Chokladbomben passar särskilt bra till scrappande mammor!

Jag har gjort lite som jag ville bjuda på i kafferepstråden, men jag har tappat bort den!Gråter Nån som har lust att bjuda in mig??
  • Venezuela

Tittar in för att säga god natt!

Claudia: Dina nya var lika vackra som alltid, men kram var extraordinärt ljuvlig!!!

• claudia79
    venezuela skrev 2007-03-01 01:48:41 följande:
    Tittar in för att säga god natt!Claudia: Dina nya var lika vackra som alltid, men kram var extraordinärt ljuvlig!!!
    TAck va gullig du är Sov sött!
  • Skumpis

God morgon!

Är det 565 kr som gäller för prenumeration på scraptidningen? Inga andra erbjudanden för prenumeranter? Hur många nummer har vi fått? Missar jag ett nummer nu för att jag inte betalt innan 28 februari?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket