• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Cia o krabaten

Nej NU börjar LOST!!!

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Skumpis

En liten undran om OH-papper och skriva ut på dem. Funkar det med alla OH-papper och alla skrivare? När jag skrev ut med min bläckstråleskrivare så torkade inte bläcket. Det verkar inte heller finnas fram- eller baksida på mina OH-papper. Någon som vet???

• kanskesnart
    Skumpis skrev 2007-02-28 21:11:31 följande:
    En liten undran om OH-papper och skriva ut på dem. Funkar det med alla OH-papper och alla skrivare? När jag skrev ut med min bläckstråleskrivare så torkade inte bläcket. Det verkar inte heller finnas fram- eller baksida på mina OH-papper. Någon som vet???
    Jag vet inte, men det blev likadant för mig när jag försökte. Bara kladda av sig när man skrivit ut.

Ger ett gäng kollektiva  till alla nya alster. Är så många nya fina att jag är rädd o glömma någon!
  • malin ulrika

Skumpis,
    nån skrev om det ett par sidor tillbaka (eller mer än så förmodligen) att man måste ha "rätt" OH papper till rätt skrivare.
    Annars blir det så där att det aldrig torkar.
    Men man kan dra nytta av det också, om man spegelvänder texten först (funkar bäst på inte alltför liten text), så kan man använda det som "hemgjord gnuggis" typ, och transferera texten till pappret.

• Skumpis

mu - oj, det lät för avancerat för mig. Men tack för infon!

• Cia o krabaten

Vanligt OH-papper som man skriver på för hand med OH-pennor funkar inte i vanliga skrivare!
    De ska vara sträcva på ena sidan och kostar tyvärr dyrt!

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Marajjah

ok, nu har jag snart tänkt beställa clearstamps. vad behöver jag då förutom clearstampsen?

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • malin ulrika

Sol30,
    jättesöt!
    Tycker du ska leta efter en liten "prins krona" på nätet och kopiera den och skriva ut och klistra dit, i den hörnan, mellan fotot och texten! Eller tillverka en egen av gult papper!

• liiinda
    Marajjah skrev 2007-02-28 21:43:18 följande:
    ok, nu har jag snart tänkt beställa clearstamps. vad behöver jag då förutom clearstampsen? Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Jag tror man måste ha sånna där akrylblock eller vad det nu heter att fästa clearstampsen på!
    Min Scrapblogg: lindagradin.blogg.se/
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket