• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • LadyC

Hej vänner!
    Rättegången blir nu på fredag = otursdag (den 13) och min födelsedag. Efter det släpps Jani i väntan på domen. Det betyder att jag och Line försvinner tills domen kommit (brukar ta 2 veckor).

Fy så olustigt allt känns, önskar att allt var lugnt och jag kunde fika med er i vanlig ordning.

Line-bullen, den sötaste gobiten!
  • Kiin

Hej igen.

Tror att det är Jani som har otursdag på fredag. Önskar att du, lotta, kunde få fira din födelsedag under muntrare förhållanden. Håller alla tummar som finns att tillgå och tänker på dig och Line.

• erikakarlsson

Lotta: Jag, David och elias håller tummarna för dig och line på fredag!! Tråkigt att ni försvinner en stund men det gör du nog helt rätt i!

Kristin: Hade varit supertrevligt med fika imorrn.. men jag tror att jag och elias hoppar över fika den här veckan

• Kiin

Vi avvaktar med fikat ett tag. Kram på er!

• AxelOlivia

Jag är så i valet och kvalet. Våran skit modi vagn har gått sönder och vi Måste köpa en ny vagn. Har visserligen garantin kvar på modin så den kommer ju troligtvis att bli lagad grejen är bara det att modi håller på att starta om sitt företag och det kan dröja upp till två månader innan vi får det fixat. Vagnen går inte att fälla ihop och därför kan vi inte ta med den från Gällivare. Grrr!! Efterssom det kommer att ta så lång tid innan vi får det fixat så måste vi köpa en ny vagn.. Vill helst ha en liten smidig vagn men alla de har barnet framvänd och Axel vill ju gärna se mig när vi är ute och åker. Så jag vet inte om han kommer vänja sig fort och acceptera att han får åka frammåt eller om han kommer att skrika jämt. Och det känns onödigt att köpa en vagn som han inte vill åka i. De kostar ju ändå en del. Vill helst ha en ny vagn eftersom jag vill ha garanti ett tag. Björn vill helst ha en emmaljunga Så nu står vi och väger mellan en City cross eller en scooter. Scootern är ju hälften så dyr och smidigare men samtidigt framåt vänd. Medan city crossen är rejälare, kan has åt båda hållen men mycket dyrare. Några råd?? :)

• Kiin

Sanna: Svårt att hitta i barnvagnsdjungeln och jag är inge vidare guide där. Om jag inte hade ngn vagn skulle jag satsa på ngn som man kan ha bebis både framåt och bakåt i. Vi har som sagt köpt en ny mindre vagn och det känns jättekonstigt att inte se emma när man går... men man kanske vänjer sig.

• LadyC

hej vänner!
    känner att jag bara kikar in som hastigast utan att hinna eller orka skriva.

Åklagaren har bestämt att han ska sättas på fri fot tills domen kommer, vilket kan dröja flera veckor. Under tiden har jag och Line fått skyddat boende så jag packar för fullt. Det går inte beskriva helvetet jag går igenom nu. Jag kan inte se en långsiktig bra lösning på det hela.

Vet inte om jag har tillgång till internet dit jag kommer så det här är hejdå tills vidare. Jag tänker mycket på er och jag gissar att ni tänker på mig och Line med. Vi ses förhoppningsvis snart igen.

Många kramar och håll tummarna för oss imorgon.

Line-bullen, den sötaste gobiten!
  • Kiin

Ja vad ska man säga... sjukt att de inte kan hålla honom till domen. Lider med dig och förstår att de måste kännas hopplöst att behöva lämna allt sådär. Vi håller tummarna och tänker på er!!! Många kramar.

• Jompan

Önskar er all lycka imorrn, och jag hoppas vi ses snart!! Klart vi tänker på er, håller med kristin att det är helt galet att de inte håller honom tills domen kommer. Vansinnigt att ni ska behöva gömma er tills dess. Men vi håller också tummarna imorrn, kramar i massor!!

• AxelOlivia

Här är vi fler som håller tummarna. Usch vad sur jag blir på rättsväsendet i Sverige!!

Svar på tråden Mamma-ligan