• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • AxelOlivia

Lotta: Jag funderar på att prova ÖF på å-hem tisdag förmiddag. Har du lust att följa med så skulle vi kunna gå hem hit och fika efteråt?

• LadyC

tack för att ni finns!

jag hänger gärna med på div utflykter och fikor i veckan. Man blir galen av att sitta hemma och grubbla.

Line-bullen, den sötaste gobiten!
  • Jompan

Men vännen..!! Lotta, jag får tunghäfta i fingrarna - har inte haft en aning om vad som pågått!! Instämmer även jag med föregående skrivare, jag finns också här för er, vill ge allt stöd jag bara kan!
    Kommer hem senast tisdag nästa vecka, kan vi inte träffas allihop då och prata av oss lite??
    Kram på er alla, och hoppas du kan sova nåt inatt Lotta. Tänker på er!

• AxelOlivia

Hoppas att det känns lite bättre idag även om jag kan tänka mig att det kommer kännas jobbigt ett tag framöver. Men du har tur som har Line som lyser upp vardagen åt dig. :)

Kanske det är ett dåligt tillfälle att berätta det här men jag tänkte att det kanske är bäst att göra det innan det börjar synas, Axel ska få ett syskon. Är i v 12 nu så det är Bf 12/10. Känns kul men samtidigt kommer det ju att vara mycket jobb med två små. :)

• LadyC

Men Sanna GRATTIS!!!!!!!! En glad nyhet mitt i helgens elände, precis vad som behövdes!
    Antar att det var planerat? Hur länge har ni vetat?

Jag har tänkt gå ut hela dagen men det blir bara inte av. I stället kommer en kompis hit och äter middag. Jag har bitit ned alla naglar, de kan bara hålla Jani till kl 16 om de inte bestämmer att han ska anhållas till rättegången. Håll tummarna för oss!

• Kiin

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad härligt SAnna! Hur länge har ni vetat detta?

• AxelOlivia

Som de flesta redan vet, april april din dumma sill osv..

• Kiin

ha ha ha lättlurad är vad man är...

• AxelOlivia

Äääh det var ju en sån sak som faktiskt kunde vara sant. Men än är Axel för mammakär för att han skulle klara av ett syskon så vi får vänta ett tag och det känns BRA! Om något år så.. Nu har vi käkat en massa godis hela helgen. :S Så i början av veckan ska jag försöka vara lite nyttig så jag kan mumsa påskgodheter med gott samvete!

Jag älskar Axel Kraxel mest av Allt!
  • LadyC

Det var ett rätt bra skämt, mycket trovärdigt. Jag har haft en kompis som vart här och lagat mat. Har tappat 1,5 kg sen i fredags, kroppen är helstressad.

Svar på tråden Mamma-ligan