• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • LadyC

Ååå ananaspaj mums!

Imorgon fyller min mamma år så vi ska dit och smälla i oss smörgåstårta. På lördag skriver Jani högskoleprovet, jag och Line ska nog traska ned på stan och fördriva dagen där.

Line-bullen, den sötaste gobiten!
  • Jompan

Jiiihu nu har vi bokat utlandsresa i sommar!! Det bär av till franska rivieran till min mormor och morfar i slutet av juli - dom är ju på väg å sälja huset så det är bäst å passa på! Mamma och två av mina bröder åker också med, så jag å Danne får ta oss iväg på egen hand nån kväll.. Längtar!!

Lotta: håller tummarna för Jani på högskoleprovet!!

• AxelOlivia

Åh vad jag blir avis :) Men vi åker iaf till Strömstad och det är ju Svenska rivieran för Norrmän iaf. Hahaa!

• LadyC

Hej mina vänner!
    Nu kan jag äntligen avslöja min hemlighet, varför jag inte kunnat vara så ivrig med påskfesten mm. Vi har blivit ett par i statistiken som inte överlevde det första året med spädbarn, fast problemen började redan innan Line kom.
    I natt var första natten ensamma i lägenheten, Line brydde sig inte men jag har inte kunnat sova.

Nåväl, nu vet ni. Jag är glad att jag träffat er, våra dejter har gett ljus till min gråa vardag. Hoppas alla får en trevlig påsk!

• AxelOlivia

Lotta älskade vän: Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, kan inte säga att jag vet hur det känns eller något sådant för då ljuger jag ju. Men jag kan säga att jag finns här för dig och om du behöver prata eller bara vill träffas och få något annat att tänka på ett tag någon dag så är det bara att höra av dig. Många styrke kramar

• LadyC

Ja, vad kan man säga? Det blev inte som jag hoppats men jag vet att jag och Line får det bättre så här.

• Kiin

Hej.

Lotta: Stämmer in i vad Sanna skrev. Trist beslut, men det viktiga är att har det bra.

Ni är alltid välkomna hem till oss (vi är ju fortbollsänkor rätt många kvällar i veckan), sen tycker jag att vi ska ta en tjejfest här framöver också.

Hinnr inte skriva så myclket nu... återkommer.

• AxelOlivia

Lotta: Jag tror också att ni får det mycket bättre så här. Men jag vill att du ska veta att vi finns här för dig när du känner att du orkar och har lust eller bara behöver någon att prata med. :) Kan inte sluta tänka på det du sa i morse. Jag blir sur på mig själv för att jag inte fattat och gjort något. Nåväl, det är ju ingen annans fel än hans.

Mina problem med Björn (han hyrde film och det blev en action som jag hatar plus att han köpte vanlig creme fraiche istället för lätt) känns inte så himla relevanta nå mera..

Lotta och Erika: Har ni lust att kika förbi nästa vecka kanske på en fika eller något? Det är väl bara ni som är kvar i stan? Vi åker upp till Gällivare på torsdag så före det isf. :)

• LadyC

Jag kommer gärna på fika!

Nu har det varit ett jäkla rännande av poliser här hela dagen. Jani kommer inte ur häktet och kommer troligast få fängelse i minst 1 år för misshandel och grov kvinnofridskränkning.
    Jag är sjukt lättad att mitt helvete är över med honom!

• Kiin

Lotta, om det är som jag tror mig utläsa i ditt sista inlägg så vet jag inte riktigt vad jag ska säga... som sagt finns vi här för dig. Förstod att ni inte har det så bra, men att det var så illa kunde jag inte ana. Utan att veta detaljer så tycker jag att du har varit så stark och uthållig med tanke på hur krävande söta Line(älskar hennes aniktsuttryck!!!) varit och det övriga som du gått igenom. Tänker på er! KRAMAR till dig och Line!

Önskar jag kunde vara med på fikat.  

För övrigt är Emma frisk nu, eftre en jobbig tågresa, med GALLSKRIKANDE bebis. Under natten mot gårdsgen vaknade hon hela tiden och gallskrek... samma resten av hela gårdagen... magont. På morgonen hade hon 40.3 (orolig mamma ringde sjukv.rådgivn.). När hon somnade för natten igår trodde jag att det skulle bli mer gallskrik men hon sov sött hela natten och vaknade leende och idag har hon inte ens haft feber. SKÖMT! Men jag och mamma var påväg att åka till akuten för att hon skrek så mycket... INGET hjälpte. Hörde av Erika att elias hade varit likadann en natt så de hade nog samma magproblem.

KRam till alla härliga mammot och bebisar!

Svar på tråden Mamma-ligan