• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • Kiin

Oj oj Lotta, det måste kännas härligt när hon sover så bra!!!

Vad säger alla om att träffas på fredag och göra ngt? Skulle vara kul att vara ute ett tag om vädret tillåter. Annars kan vi hänga hos oss.

Lycka till hos soc lotta!

• Kiin

Emma skickar grattiskram till Elias på namnsdagen!

• AxelOlivia

Ska väl egentligen inte klaga. Axel har fått dagisplats på det dagiset som vi ville till hösten. Men det känns konstigt. Har min lilla pojke plötsligt blivit så stor? Vi vet ännu inte om vi ska ta platsen men det lutar åt det. I så fall har jag fyra månader kvar som mammaledig. Jag tänker njuuuta!

• Kiin

Förstår hur du känner sanna... jag har bara 5 veckor kvar... gulp!!!!

• Kiin

Sanna: Har du platerat fröna vi införskaffade?

• erikakarlsson

Emma: Elias kramas tillbaka

Åh, vad tråkigt! Ska alla ge upp det mammalediga livet till hösten?? Blir det bara jag kvar? Hur tänker du göra johanna, hur länge blir du ledig?

Vi åker till stockholm i morgon på en shoppingresa så räkna inte med oss på fredag. Men vi kommer tillbaka senast måndag så då är jag och elias sugna på att umgås igen.
    Kram så länge!!

• Jompan

MEN va kul Erika med en shoppingtripp!! Lyllos Vi blir hemma till efter jul åtminstone så ni får dras med oss tills dess hehe..

Vill gärna ses på fredag and do whatever..spelar ingen roll för oss vad vi gör bara vi ses!
  • AxelOlivia

Jag vill ju inte sluta vara mamma ledig. Skulle kunna vara hemmafru fast. Men nu när vi väl har fått det dagis vi vill så känns det dumt att inte ta chansen.. Man har ju rätt mycket tid som man kan spendera tillsammans med Axel ändå.

Vi vill också träffas. :)

• LadyC

Här är fler som vill träffas på fredag fast om Jani släpps så får vi skyddat boende och då blir det svårt. Domen kommer kl 11 på fredag så då vet jag hur det blir

Line-bullen, den sötaste gobiten!
  • AxelOlivia

Lotta: Hoppas han inte släpps så vi kan träffas men främst så att ni kan känna er trygga. :) Har ni fått höra något om Lines dagisplats?

Svar på tråden Mamma-ligan