• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • Kiin

Får lov att inviga nya tråden. Vad fint du gjort Sanna. Tycker också att dessa nya bekantskaper är väldigt värdefulla... skönt att ha er!!!

SOM SAGT: Välkommna till mig imorgon... en varning bara... emma har hosta och spyr slem då och då...

• Kiin

Glömde skriva tid halv ett ett kanske?

• AxelOlivia

Halv ett passar oss bra. Då hinner vi äta lunch före :)

• Kiin

Tyvärr är fikat hos oss inställt idag... Emma harjätteobehaglig hosta som plågat henne hela natten och gjort oss oroliga. Själv harjag känningar i halsen så det blir issolering för oss. SYND!!! Ville ju träffa lite mammor och bebbar, men det får bli en annan gång. HA EN HÄRLIG DAG!!!

Erika; Hur var bröllopet och hur gick det att lämna bort lillprinsen?

• LadyC

sanna: så fint skrivet! vi är glada att vi hittade er allihop också!

kristin: trist med fikat. Hoppas ni blir bättre fort! För oss kanske det är lika bra att stanna hemma, Line snorar som en tok. För hundraelfte gången gissar jag på tänder, vi får väl se

• Kiin

Hej. Här är det fortfarnde hostigt... speciellt när hon sover...

Sanna: Saknar dig på msn... vad gör du idag? Skulle fråga om jag kan få låna axels hörselkåpor idag. Hade tänkt gå på basket då mitt gamla lag spelar mot ett annat av mina gamla lag, luleåbasket som mitt ex förövrigt tänar. Vet inte om vi ska fara nu när emma hostar som hon gör, men om vi gör det så skulle det vara bra med hörselskydd.

• erikakarlsson

Tjena brudar och bebbar!!Nu har jag oxå hittat hit!

Har inte tillgång till datorn lika ofta nu för tiden eftersom david sitter och skriver exjobb. Men nu är han i lycksele och spelar match och elias sover så då passar jag på..

Vad bra att du fixat en ny tråd åt oss sanna och vad fint du skrivit!!
    Håller med om att det är super att ha er som vänner! Som har förståelse för att man alltid blir lite sen för att nån var hungrig eller bajsade just när man skulle gå, eller för att man måste gå tidigare för att nån är trött eller för att man måste ro fram brösten mitt under fikat eller för att man håller på att hoppa omkring med en skrikande bebis när andra försöker prata.. ja, jag skulle kunne komma på tusen anledningar till..
    Men framför allt är det super att ha er som vänner för att ni är toppen allihopa!!

Kristin: Bröllopet var hur fint och trevligt som helst! Inte varje dag man får gå på en sån fest... Kan säga att det kändes dagen efter :-/ Som tur var så sov vi hos mamma och pappa så vi fick sova ut på morgonen. Dessutom hade det tydligen gått superbra med elias (sa dom iallafall...)

• erikakarlsson

Bra namn förresten Precis vad david brukar kalla oss oxå!

• Jompan

Hallåj! 

Instämmer med alla ovan, jättefint skrivet Sanna Och ni allihop betyder väldigt mycket för oss med!! Vad trist det skulle va utan er..!!
    Helgen i hemavan var hur mysig som helst..hade gärna stannat kvar hela veckan!! 
    Men nu är det dop på lördag som gäller..så jag bakar å bakar här hemma, är lite småless nu! Är lite halvt nervös åxå, har ju bestämt mig för å sjunga..!! Håll tummarna för mig
    Ikväll kommer pappa å hans tjej och min farmor - alla ska klämma in sig hos oss, men ni vet ju, finns det hjärterum så.....längtar!!
    (Sanna, har färgat håret nu..blev inte riktigt som jag tänkt mig, såklart, men det kunde blivit värre, haha)
    PUSS Å KRAM PÅ ER!!
  • AxelOlivia

Johanna: Såklart blir det inte som man tänkt sig men jag tror att det säkert blev bra ändå. :) Du låter inte allt för negativ så.

Jag tänkte bjuda in er på fika på måndag om ni har lust?

Svar på tråden Mamma-ligan