• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • Jompan

Det låter som en bra ide, vi är på (om Leons hosta gått bort helt)!!

Vad gör ni allihop imorrn på valborg? Blir det nå festligheter?

• AxelOlivia

Min mamma är här i veckan så vi ska bara mysa med henne. I morgon ska vi gå ner på campus iaf.

Vi badar gärna veckan efter det om någon är sugen då också. :)

• Kiin

Hejsan! Hoppas alla hade en trevlig valborg! Jag och emma vill gärna plaska lite på torsdag. Måste kila. Ha det bäst!

• AxelOlivia

Hoppas allt är bra. Här går det åt skogen med vårat projekt sova hela natten. I natt har Axel vaknat 1 gång i timmen och viljat snutta. Jag var helt slut så jag orkade inte "bråka" med han utan lät han snutta. Lagomt pigg man är idag. Icket. I natt tar vi nya tag. Har bestämt oss för att Axel ska få välling i sängen just när han ska sova + just när han vaknar på morgonen och sen få äta bröstmjölk en gång däremellan.

Hans mat och sovschema kommer att se ut så här:
    ca 6-7 välling
    ca 9 sova
    ca 11 Lunch
    ca 14 Bröstmjölk
    ca 14:30 sova
    ca 17 Middag
    ca 20 Välling, sen sova
    + Bröstmjölk en gång på natten.
    Tror faktiskt inte att han behöver mer just nu.

Hur ser era vanor ut för era små?

Gjorde ett IQ-test nyss på internet. Vart iaf relativt nöjd med resultatet med tanke på att jag knappt sovit alls de senaste 5 nätterna var inte koncentrationen på topp men jag fick ändå 119 poäng (90 är normalt, 110 som över normalt och 120 som hög.) För att platsa i MENSA behövs det dock 131 poäng så dit har jag lite kvar..

Nu ska jag fixa lite medan Axel sover. Vi tänkte promma ner till sjön och grilla lite korv och så. :) Mys!

• Kiin

Sanna; Vi har nog ungefär samma resa som er framför oss när det gäller det nattliga snuttandet. Har börjat jobba på det men det går segt!!! Nu vaknar emma...

• LadyC

Men Sanna, stackare, jag vet ju hur jobbigt det är.

Här kommer Lines tider:
    07-08 Gröt
    Ca 11 Lunch, sen sova ca 30 min
    Ca 14 Mat igen, sen sova ca 30 min

17 Gröt

19 Välling och sen sova

Ibland välling eb gång under natten

Vilken tid ska vi säga imorgon? Kanske mötas innanför dörrarna vid 12?

Line-bullen, den sötaste gobiten!
  • Kiin

Så här ser  emmas tider ut...

ca 9   Gröt
    ca 12 Lunch (färdig burkmat)
    ca 14 mellis (frukt och/eller gröt)
    ca 17 Middag (färdig burkmat)
    ca 20 Gröt
    ca 22 Välling... sen sova, förhoppningsvis

Lägg till en massa snuttande under dagen och natten... jag är en usel matmamma!!! I natt åt hon två gånger, och snuttade inte så mycket.

Ang badet: För oss passar det bättre att träffas 12.30 eller liknande... vad säger övriga?

• LadyC

Äsch Kristin, jag tror inte du behöver ha dåligt samvete. Det ger sig med tiden!

12.30 passar oss lika bra men kan någon vänlig själ sälja en badblöja till oss så vore det toppen?!

• AxelOlivia

ÄCKELVARNING!! Usch vilken upplevelse nyss. Axel satt i köket och vädrade stjärten och lekte. Mitt i allt gnäller han till och jag tittar dit, ser något konstigt och kollar närmare. Ungen har lagt av värdens bajsladdning som han sitter och leker med. Det var bajs överallt. Axel hade lite bajs i ansiktet så jag vet inte om det åkt i munnen men troligtvis för det var lite runt munnen.

• Kiin

MEn hugah vilken bajshistoria.... den lär axel få höra en del när han växer upp haha!!!

Jag står för badblöjor till alla som vill ha... vi har många.

• Jompan

Hohoo Sanna va mysigt!! Axel tyckte säkert det var jättekul

Vi kommer också imorrn, 12.30 blir strålande! Det säljs badblöjor där annars, så ni vet!
    Men om du ändå har några över lånar jag gärna också en, Kristin..!

• LadyC

Huuu blääää Axel!

Nån som är sugen på promenadsällskap?

• Kiin

Vi har ett helt paket blöjor så det är bara att ta för sig.

Lotta: Jag och emma tar vägen förbi dig så vi kan mötas upp.

• AxelOlivia

Är det någon som är sugen på att beställa crocs? De har jätte många snygga varianter på de. Tex ett par ballerina. :) Det är ju perfektpromenad skor för oss som går mycket. Jag och Björn tänkte beeställa från USA och tänkte höra om det var fler som ville beställa i samma veva (Blir billigare frakt/sko ju fler par man beställer). På www.crocs.se finns alla modeller och färger.

• AxelOlivia

Kanske ska tillägga att i USA är det billigare trots att man måste betala frakten och det finns jätte många varianter av skorna som inte finns i Sverige.

• erikakarlsson

Hahaha!! Men axel då..

Vi ses imorrn på badhuset. 12.30 blir toppen. Elias är superladdad Ska vi vänta på varann vid kassan eller går vi in och byter om?

• LadyC

Kristin: Det blir toppen! Line ska få åka sin nya räääääservagn idag, premiärturen!

• Kiin

Lotta: Aha... vad kul med en ny vagn! Vi ses.

Sanna: Vi vill inte beställa crocs.

• Kiin

Lotta: vår morgon blev lite sen så jag bäddar ner emma i vagnen och går u5t5 redan nu så hinner hon kanske sopva lite. kommer förbi utanför dig vid tio- kvart över... ring om det är ngt 070-2220612

Svar på tråden Mamma-ligan