*.
...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.
...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.
Ha ha ha, jag vaggade o vyssade allt jag fick i mina händer innan
vår dotter hade rejält med magknip så vi guppade, vyssade o vaggade som bara den. Det satt i ett bra tag efter, så det där ,med kundvagnen känner jag igen. Det sitter fortfarande i!!! Jag satt i soffan o vaggade åt ena sidan och åt andra sidan, UTAN att ha min bebis i famnen, det ser rätt knäppt ut, eller hur?
Man är lite skadad nu efter man fått barn som sagt
-När alla ens barnfria vänner tror att de inte kan prata med dig om annat barnen.
- När dina vänner insett att det inte är någon idé att bjuda dig på fest, eller räknar med att du ändå inte kommer när dom bjuder dig..
- När man startar en "bajstråd" som jag gjorde nyss
När man står där i pulka-backen EXTREMT välklädd, som en michelingubbe, bland de övriga mycket välklädda föräldrarna.
När ens spännande sysselsättning flera dagar i rad, kan gå ut på att sitta i lekparken och gunga ens barn (fast man tänkte innan man fick barn, "Så där kommer inte jag sitta och "häcka" i lekparken!", som så många föräldrar verkar göra).
När man sjunger "baby-sånger" till leda. Men också får helt klart för sig vad sångerna egentligen handlar om. (Jaha, Var det en hund med i "Mors lilla Olle?")
Roligaste tråden jag sett här på fl
!
En eloge till Tjips, som kom på den!!!
När man säger Hej, med en extremt tillgjord röst TILL ANDRA, för att man är "helt inne i "det"(-snacket)" med ens barn!
..När man har "kräks" fläckar på sina kläder
När man sitter i bilen på väg till affären för att handla och upptäcker att man bara har fleecelångkalsonger på sig o inga byxor o klockan är fyra på em....
puff puff för den bästa tråden just nu!
när man kan göra uppehåll i maten för att byta bajs å sen sätta sig å äta igen :)
När dagarna går superduperfort, varenda en! Å ändå hinner man inte göra någonting...