• tjips

*.

...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
    ...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
    ...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.

• Svar på tråden *.
  • Stumpan2

När man kastar lika många soppåsar i soptunnan som de övriga hyresgästerna i huset, tillsammans..

• Party of five

... när man inte har någonting att prata med jämnåriga som varken har barn eller är gravida.

... när det är superviktigt att barnen är välklädda (typ klänning och finare strumpbyxor) då man åker till byn, men man själv åker iväg i smutsiga jeans och en gammal skjorta.

... när man inte minns när man senast köpte ett nytt klädesplagg till sig själv och går med urmodiga gamla lumpor! Antingen köper man bara åt barnen för att de behöver kläder då de växer ur sina och man inte hinner tänka på sig själv, man inte har råd att köpa åt sig själv eller man inte vill köpa åt sig själv förrän alla överlops kilon åkt av (om typ ett par år, då är man gravid igen, kanske?) Jag har dock köpt ett par nya byxor, var illa tvungen för ett tag sedan...

... när man hellre sitter framför FL och "pratar" med vuxna istället för går och duschar, när man har chans (när de sover t ex). Det är ju inte många ggr per dag man hinner "diskutera" med andra än småbarnen...

... när man är orolig så gott som hela tiden över allt... Barnet har stegring - SOS!, mannen har inte kommit hem ännu, borde ha varit för 10 min sedan - VAD HAR MÅNNE HÄNT?! , när bykmaskinen har underliga ljud - "Hoppas den inte pajar nu, vad gör jag då?!?!"

• Party of five

TILLÄGG:

... man köper inte bara kläder åt barnen för att de behöver utan för att man hittar så underbara kläder åt dem! Då kanske klädskåpet redan är överfullt med kläder på växten...? Och man har fortfarande inga tankar på att köpa åt själv...

• Fiafiber

... när man firar tolvslaget på nyårsafton kl 21. Vi var tre barnfamiljer o ingen orkade vara uppe till 12!!

• kaksmulan

...när man lätt och utan betänkligheter redogör för sina arbetskollegor hur många gånger man fått byta nedspydda och nedbajsade sängkläder under en natt då sonen hade spysjuka.

...när man informerar kollegorna att chefens bil kört in på parkeringen genom att ropa: Titta bilen kommer, vroom vroom!

• Fru Längtan

*När man använder badlakan till att torka spya med oftare än till att bli torr efter en dusch

*När man står på hemtex och förklarar för expiditen att det var ju TVÅ gardiner och inte TVÅ dukar jag skulle köpa, när man står och lämnar tillbaka den ena tre timmar efter det man har köpt dem.

*När man häller fruktsoppa i chipsskålen istället för i glaset som man ställt fram för ändamålet.

*När man är nöjd om man bara varit vaken två gånger på natten

*När det första man tittar efter i reklambladet är BLÖJOR

*När den senaste möbeln man köpt är en babysitter som matchar möblerna både i kök och vardagsrum.

• WinterMoth

när man tycker det är lyx att få gå på toa själv!

Mamma till Tindra 021228 & Molly 050102

• tjips

När man sitter vid datorn och LÄSER om amning och brösten börjar rinna för fullt.

• suzolina

När mannen frågar hunden om han vill gå och bajsa och man skriker från toaleten : jag har ju precis bytt blöja på honom ??? egentligen ville jag säga att jag har varit ue med honom :)