• tjips

*.

...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
    ...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
    ...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.

• Svar på tråden *.
  • Diana

*när man torkar upp från golvet med strumpan! Den ska ju ändå i tvätten sedan och så slipper du böja dig.

• Duva

att man aldrig får dricka varmt kaffe, det hinner alltid svalna....
    Passar på när lillen sover, kryper upp i soffan med kaffe och en bra tidning...5-10 min senare. Vrål från sovrummet....

• Chino

när man hänger på familjeliv...

• Fru Längtan

*när man oftare har ett barn i sina armar än sin man
    *när kameran bara innehåller ett motiv, bäbis!
    *man tycker att det är ok med kiss på golvet
    *man tycker att micromat är jättegott
    *när man går och lägger sig tänker man på hur man kan sy en billig amningströja
    *handväskan är utbytt mot skötväska
    *man har svarta påsar under ögonen, inte borstat håret och pjamasbyxor på sig när man går ut... utan att bry sig

• ulricaa

när man går upp mitt i natten (numera pyjamasklädd för man inte ska frysa ihjäl om sonen vaknar) o ska kissa o kommer på att man glömt dra ner trosorna (huh, tur att jag kom på det innan...)

• nassepånken

man kommer på sig själv med att stå och vagga en 10kg säck med kattmat på nordstans busshållplats. hände mig i fredags.

• Lajjå

"...när man står i köket med bara maken (barnet var inte där) och tycker att det luktar bajs, så man frågar sin man "Har du bajsat?"

Hjälp!

• lurv

Eller att försöka söva mjölken i kundenvagnen genom att dra den fram och tillbaka medan man pratar med en bekant.

• Snutten

Hahahaha

-När man vyssjar drickaflaskor i kön på ICA! Hoppas ingen såg mig

-När mannen undrar om det är något fel sin sin whisky och upptäcker att det inte är vanliga isbitar utan infrusen bröstmjölk han har lagt i.

• JessieZ

-när man lyssnar efter barnet fast man vet att det är på dagis