Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Tycker också jag hör mycket negativa saker. Och visst, man förstår ju att man inte får det som innan, det blir ju HELT annorlunda....
    Kanske lätt att säga nu, men jag hoppas verkligen inte att jag blir en gnällig mamma som bara klagar hela tiden..... Då får ni klappa till mig.... .

*** med bebis i magen, v 33***
  • Emmajohanna

Ja, man hör folk säga så hela tiden.."vänta tills det är dags, då får ni inte sova, inte tid för varandra, ingen egentid, kan inte hitta på saker" etc etc.....
    Och vart är det positiva undrar man ????!!!!
    Man vet ju att det blir annorlunda, men måste dom bara poängtera de saker som DOM
    tycker är jobbigt,... Positiva tankar är ju merän välkommet, men det hör iaf jag sällan.

Jag känner mig ändå lugn, lyssnar inte på det alls faktiskt. Men det är SÅÅÅÅ tröttsamt att lyssna på.

Vi kommer att klara detta hur bra som helst tjejer, så nu ska vi bara prata positivt och glatt...

Dags för lunch, har så svårt att äta nyttigt... .Igår blev det en kebab och till det drack jag 1 LITER fanta !
    Nån mer som har svårt att låta sötsaker etc ?

Hörs om en stund girls.

• Emmajohanna

Det är så trist att behöva vänta hos BM. När man själv kanske inte är i tid så är det inte lika populärt....
    Men vad bra att allt såg bra ut, mått och blodtryck.
    Vad sa hon om huvudvärken då ? Inget man kan göra åt ?

hihi, så bebis var vild där inne i maggen. Kanske också blev stressad av att behöva sitta och vänta...

• Emmajohanna

Ja jösses...Början man tänka på när man var i v 16-17 så blir det tokigt..
    Ooo ja... Könet är ju sååå spännande. Och vem är bebis lik ? Ska bli så underbart att få träffa den där lilla människan som bott i magen så länge.

Hoppas värken går över snart då Tess. Det är inget vidare med huvudvärk....och ryggvärk....Tycker så synd om dig. Och dig med Mandel som har ont.

• Emmajohanna

Stenkoll Mandel... Jo, idag är det fotodag. Men glömde att ta imorse så jag slänger in ett "jag har en stor badboll i magen kort" sen ikväll.

• Emmajohanna

Du ska se att du nog får lite mer energi snart Tess. Det börjar ju bli lite ljusare ute och idag skiner till och med solen här... Så nu är nog våren på väg.    
    Så snart är det våran tur att baka lite så vi kan bjuda på smarriga bullar sen när vi ska "bebis-fika"

• Emmajohanna

Hallå hallå !

Hur mås det idag ?

Hur gick det med brödbaket igår Mandel ? Blev det något smarrigt bröd ?

Och hur är det med rygg och huvudvärk idag Tess ?

Jag mår fint. Nya magbilder finns inne nu. Rund å go...

• Emmajohanna

Så länge man blir igångsatt på BF så får man vara nöjd.
    Usch !!! Tänk om man verkligen går 2 veckor över tiden ???!!!! Dom veckorna lär vara en enda lång pina...
    Men nej nej, det ska vi inte ! I v 38 har jag beställt "tömning"

Ta det försiktigt med Herr högerben Mandel. Jag förstår att man vill så himla mycket när man är hemma, men ta det vackert med era dyrbara kroppar. ( lät lite pervo )
    Det enda brödet jag kan baka är scones.... Om man kan kalla det bröd.

Vad händer idag då ? Nått skoj ? När skulle du till bm nästa gång ?

• Emmajohanna

Du får ni ha en mysig prommis ni tre...

hihi,ja det finns väl risk att man kanske får en liten demonstrant.. Hde gärna velat föda den 30:e april, kungens födelsedag, mest för att då får bebis alltid flagga på sin dag... Knäppt, jag vet...
    Men sen kom vi på att det är ju Valborg då och hur kul är det ?? Tänk sen när dom är ungdomar... Valborgsfest på sin födelsedag...

Åh är du i v 36 nästa vecka alltså ? Jösses, du kan ju föda när som helst !
    Hoppas den är fixerad då.
    Jag ska dit den 22:e.

Äsch, visst klarar du dig på en deo och lite nässpray i BB väskan!
    Jag hade iofs tänkt att packa i lite mer än det... Jag ska nog packa min snart... Det är ju såååå spralligt. Det kan ju faktiskt ske när som nu. Gäller att vara beredd och på tårna.
    Ska även tvätta bebiskläderna i helgen.

• Emmajohanna

Men Mandel ! Du brukar ju ha grym koll på dagar och veckor.. Vad har hänt ?

Pest eller kolera... Ja, du har rätt. Bebisarna får komma innan helt enkelt. typ 27-28:e.

Fick ett mms precis, en kompis har fött en liten flicka igår kväll och hon var ju bara sååå söt. Hon gick dock 2 veckor över tiden den stackaren...  

Jaaa, tvätta, kanske stryka och vika ihop bebiskläderna... Så mysigt !
    Japp, dom har tavellister på Ikea. Vita vet jag att dom har iaf. Inte ens en hundralapp tror jag dom går på...

ja, vad ska man göra i 2 timmar ??? Jag borde väl jobba... Men inspirationen är som bortblåst nu för tiden...

Vi hörs senare då gumman ! kram

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3