Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Ja, man skulle kanske fira BF-dagen på nått sätt egentligen. Med sex kanske ? Nä nä, här blir det inget med det.
    Hade hoppats på en färdknäpp, men det säger M att vi ska vänta med några dagar. vad menar han med det ?

Fredagkväll och absolut INGET bra på Tv. Undra om man ska lägga sig och sova istället ?
    vad gör ni ?

*** 0 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Ja, BF dagen borde man ju firat med bebis i famnen. men icke sa nicke. Om två timmar är jag också på övertid... haha. Snacka om att bli helt insöad på ett datum. Bättre om dom hade sagt att man skulle få mellan v 18 och v 19 istället.

Japp, vi zappade mellan Talang och Eurovison på Ettan.
    Hon den där unga tjejen som sjöng var ju galet bra, men resten vetifan..
    Man undrar ju vad vissa tänker när dom är med på nått sånt... Hallå, det är TALANG som programmet heter...

Ang. sexet så har jag hotat med att säga att det inte kommer att bli nått sex den närmsta tiden efter att bebis kommit..
    Och eftersom vi vill att bebis ska komma ut så borde han ju ge med sig...
    Ska/har ni testa färdknäppen ?

Oj, jag är då pensis.... Går gärna och lägger mig tidigt, men ser då gärna på Tv i sängen istället... Och somnar med tv:n på.

*** 0 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Natti natti gumman.
    Håller mina tummar så hårt så dom vitnar att det händet nått för er inatt. Och då menar jag vattenavgång och värkar..

Ska nog också hoppa i säng... Sambon vill spela poker på nätet nu, så det blir väl till att somna ensam...

Räknar kallt med att både du och Tess kikar in en snabbis här innan ni åker in..

Stor kram

*** 0 dagar kvar***
  • Emmajohanna

Morrn morrn,

Har det hänt nått för er ? Fundersam Inget här iaf... Lite mensvärk, men inget annat. Jä, jä....

Sovit gott förresten ?
    Jag har sovit sådär, men känner mig ändå rätt så utvilad.
    Mulet ute idag med, va fan har dom väderprognoser för om dom ändå inte kan ge rätt väder ens dagen innan ? morr.

*** 1 dags övertid***
  • Emmajohanna

God morgon !

Så var det söndag och inget händer.... Iaf inte här.. Hur är det hos er ? Samma samma ?

M frågade också igår om han kunde ta en öl och det fick han givetvis. En öl är ju ingen fara.... En mosterfylla däremot....
    vad mysigt ni verkar ha haft det Tess. Och vad snällt av svärmor att köpa lite grejer till både dig och lilla bebis.

Jag hade "beställt" sex igår kväll men det bidde inget med det så kanske får jag se om det går idag istället... Hade ju faktiskt varit lite kul att få testa om färdknäppen verkligen funkar... Vilket jag inte tror, men ändå.

Hur är det med huvudvärken idag Mandel ?

Håller med om att folk hör av sig mer och mer nu. vänner och familj gör inget för mig, men när grannar som man inte ens pratar med i vanliga fall hoppar på en ute på gården... DÅ blir jag lite less...

vad sker hos er idag annars då ?

Här är det städning på schemat, sen får vi se..

kramis

*** 2 dagars övertid***
  • Emmajohanna

Lyckost dig Tess. Klart det var värt det...

vad skönt att ni sover gott bägge två, det är nog kroppen som förbereder sig så man ska orka med förlossningen. Laddar ni med kolhydrater ?
    Inte jag... Jag gör som du Mandel... Äter Magnum och annat smarrigt.
    Idag blir det grill igen... Kycklingklubbor med tzaziki och klyftpotatis.

vi har storstädat idag så nu kan verkligen bebis få komma ut.

Ja tänk vad härligt det ska bli att kunna sova på mage sen. Men det går kanske inte ändå när brösten är fulla med mjölk ? 
    Snarkar ni lika mycket som för ett par veckor sen ? Jag låter värre och värre för varje natt säger M. Fräckt tycker jag.  

*** 2 dagars övertid***
  • Emmajohanna

Tjing tjing.

Läste bloggen Mandel och nu håller vi tummarna på att det är på g. Förstår att du blev orolig när läkaren bara sprang ut sådär och inte sa nått... Man blir ju helt nojig.
    Men nu ska väl bebis vara på gång ut hoppas jag.

härligt att höra att allt är bra med er Lepa.
    Kan ju inte alls fatta att man själv ska hamna i det situationen snart...
    Vad väger hon nu ? Och längd ?

Hoppas det har gått bra hos BM Tess. Ja, nu är du nära ditt BF-datum. Hoppas du slipper gå över tiden.... Inte alls kul, man är ju så förbannad focuserad på det där datumet... Nä, bättre om dom gav en period på 2 veckor som vi skrev här om dagen.

här är det lugna gatan. Var på CTG imorse och allt såg fint ut. Så nu är det ny tid för CTG och flödesmätning på torsdag. Räknar kallt med att få gå dit.

Nä, lite lunch kanske ?
    kramis

*** 3 dagars övertid***
  • Emmajohanna

Det gick bra hos Bm ser jag Tess. Ja, det är väl lika bra att man ställer in sig på att gå över tiden så blir man isf glatt överraskad om bebis vill titta ut tidigare.

Och vilken nytta du gjort idag då. Bra jobbat.

Själv har jag haft en långtråkig dag, men har precis badat och börjat läsa en bok som verkar skitbra, kan knappt sluta läsa...

Stieg Nilssons "män som hatar kvinnor" tror jag den hette... ( boken är utanför mitt synfält just nu )

Nån som läst den ?

Åhh vad sugen jag blev på spagetti med köttfärssås nu då Tess. Får nog bli det imorgon bara för det.

Ska genast hoppa in och läsa din blogg Mandel. Jag förstår din frustration nu... Du är ju på en låååång övertid nu. Tror du dom planerar att sätta igång efter ditt UL nästa gång ?

Du får berätta hur det gått på fredags sen då Lepa. Har du några bilder i ditt galleri på underverket ? Får kika in hos dig och kolla..

Hörs vi inte mer idag så ha en härlig kväll och som vanligt så hålls tummar och tår stenhårt för att vi ska få föda inom en snar framtid. Inatt helst.

stor kram

*** 3 dagars övertid***
  • Emmajohanna

ooooooohhhhhhhhhhhh vad spännande Tess !!!!! Men lite avis blir jag allt....
    Hoppas verkligen att det är på riktigt nu och att ni snart får träffa eran bebis.
    STOOOOOOR KRAM

hihi... Då var det bara du och jag kvar Mandel.
    vad ska vi göra för att få igång det gumman ?  

*** 4 dagars övertid***
  • Emmajohanna

Ja du Mandel.... Vet inte vad vi ska hitta på...
    kanske ska testa att röka ut den ?
    Du har ju gått så lång tid över nu så jag ligger ju ändå i lä. Men tröttsamt är det ju ändå när man väntat sååååå länge och så kan bebisen inte ens komma ut när det är dags...
    Sjöng en massa schlagers för bebisen igår, tänkte att jag skulle skrämma den lite så den ville komma ut, men icke.

Undra hur det går för Tess.
    Det är ju verkligen så att det bara händer, pang bom liksom. För vissa då...

*** 4 dagars övertid***
  • Emmajohanna
    Ja, schlager är ju föööör bra då kanske ?
    "Östen med resten" borde ju också få ut bebisen... *urk*

Hoppas att ni får en tid nu då, eller såklart att det händer nått innan fredag. Det är ju bara tisdag idag ju... Har gått runt och trott att det är onsdag kom jag på nu.,,

Vad säger sambon då ? Är han lika otålig som blivande mamman ?
    *** 4 dagars övertid***
  • Emmajohanna

Det är precis samma här...
    "kom uuuuuut nu" är det som sägs mest här hemma för tillfället.

börjar undra om man kommer att få en oxe-bebis egentligen ? Det kan ju dra ut på tiden så man hamnar på nästa stjärntecken...

*** 4 dagars övertid***
  • Emmajohanna

Hej tjejer !

Nu var det klart... I onsdags föddes våran lilla tjej... Japp, en tjej.
    vattnet gick i tisdags på kvällen vid 19.30 men utan att följas av värkar. Åkte in och blev undersökt och hemskickad.
    På onsdags morgon vaknade jag kl, 06.00 med små värkar, typ mensvärk.
    Åkte in kl. 12.15 och vid 13.15 vad jag öppen 4 cm.
    Det gjorde ju galet ont redan då !!!!!
    Det blev lite dramatiskt vid förlossningen, men jag skriver mer om det i bloggen sen.,
    Iaf så kom våran lilla tjej ut kl. 15.42 den soliga onsdagen.
    Det går ju inte att beskriva hur känslan var..
    Det gick alltså väldigt snabbt när vi väl kom in.... På gott och ont..

Lilla tjejen, kanske en Tilde, är underbart snäll.. Sover som en stock, äter som en häst och bara ligger där och är underbar.

Hur har det gått för er Tess och Mandel ? Det måste ju ha blivit bebis hos er med ?
    Och hur är det med dig Lepa ? Funkar allt som det ska ?

Vi hörs snart igen goa tjejerna !!!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3