Fragmin sprutor??????????
någon mer som tar blodförtunnande som jag under grav??
någon mer som tar blodförtunnande som jag under grav??
ja ska till specialmödr i v36 igen o diskutera det,hur förlossingen ska gå till.. men de känns lite sent då juh.. på nått sätt :)
Jag pratade med både läkaren på specmvc och förlossningsläkaren och han sa att dosen var för hög och man riskerade att bli förlamad iom blödningsrisken.
pumie: det är inte alls säkert att du känner att du behöver bedövningen, känner många som klarat sig utan eller har provat med första barnet och tyckt att förlossning nr 2 har vart bättre då de hoppat över den. Prata med din läkare, se om du kan få den och prata om olika alternativ.
pumie: då är det ju perfekt att ta upp det för det är ju sånt ni ska prata om ![]()
de ju sååå sent juh........ han kanske e ute redan då!!;)
då tycker jag att du ska ringa specmvc och be om att få prata med doktorn på telefon, du borde ju kunna få ett svar iaf
ja de ska ja göra. de märks inte alls att ja e en liten nervör först födedrska va..;
Du ska se alt allt kommer att ordna sej för dej:) det är jag helt toksäker på:)
tack!:)
Maria81! Hmmmm....... du tål inte waran säger du? Menar du verkligen det verksamma ämnet warfarinnatrium eller menar du färgämnet? Det finns ju "vita waran", Marevan. De tål jag men inte vanliga blåa. Har du testat Marevan?
Det är ju inte jättekul att behöva ta sprutor jämt. Dessutom kan man ju få försämrad bentäthet av långvarig Fragminbehandling.
Tagit fragmin i hög dos två graviditeter. Ej fått ryggbedövning. Nyttjat lustgas istället. Båda förlossningarna relativt okomplicerade. Ingen större blödning eller så vilket ju kan vara en komplikation till baehandling med blodförtunnande.
pumie: det kommer att gå jättebra! natti natt allihop